HTA skrev:x74 skrev: ↑sön 17 apr 2022, 20:29
HTA skrev:Då har jag efter 2 veckor med min V60 T6 Recharge 2022 Late gjort ett långtest i Pureläget.
Tidigare gjort kortare sträckor bara och inte ens försökt åka snålt.
Startade med 51km enligt bilen, 14 grader utetemp och 21 grader i bilen auto.
110-50km/h blandad körning och mestadels med adaptiv farthållare påslagen.
Jag kom 94.1km innan bilen slog om till hybrid och startade motorn.
Detta hade jag inte förväntat mig :)
Bra gjort Volvo.
Det må jag säga komma längre än vad volvo själva säger är en bedrift utan desslike, dessutom närapå dubbelt upp mot vad bilen själv anger med den laddnings graden och dessutom i motorvägs fart?! Hur gjorde du tömt bilen på vikt rullat i en 9mil lång nedförbacke?
Ja jag trodde inte jag skulle komma så långt med tanke på att jag haft 64km som längst på El enligt bilen tidigare. Nu har jag ju inte kört snålt på el alls tidigare och väderförhållandet var nog idealiskt med 14 grader och sol.
Vi var 2st i bilen bara utan annan last och full tank bensin ingen stereo på.
Hade nog kommit över 100km om det inte hade varit för den ryckiga körningen på Essingeleden pga mycket trafik. Hade nog tjänat på att inte använda farthållaren där också tror jag.
Annars låg jag på gällande hastighetsbegränsning hela tiden.
Nu är bilen fulladdad igen och den ger mig nu 78km.
Nu när värmen börjar komma så tänkte jag att jag måste ju ochså testa, är det möjligt att komma längre än vad volvo själva säger?!
Starta fullladdad 71km visa den, 12grader ute, passar på att åka lite ärenden tills jag har slut på kräm, så det vart enheldel start o stopp. Men faktiskt så märktes det rätt omgående att man kommer betydligt längre nu, just när jag passera 6,8mil som i mitt fall är rekord och har fortfarande 30% kvar

när jag nådde 95,6km så gick motorn igång, och detta nåddes utan att eco köra och följa skyltarna och enbart landsväg,stad och i pure läge. Nu blir nästa att nå 10mil