- lör 02 apr 2022, 22:46
#1494592
Som ni kanske redan läst i annan tråd var jag och besiktigade min trotjänare den första april

Där var ju en oljeläcka vid förra besiktningen som skulle åtgärdas (ingen ombesiktning). Bytte ju koppling i december 2020 och då även vevaxeltätning, så jag trodde att "saken var Ok". Det har dock fortsatt att droppa. Inte mycket, men ändå. Det ska ju fixas. Så i förra veckan hissade jag upp bilen och plockade av vinterdäcken med dubb (givetvis) och monterade på mina sommardäck (vinterdäck utan dubb). Spolade med avfettning och torkade rent oljetråget ock omgivning. Och igår körde jag till Opus Bilprovning och träffade en mycket trevlig bilprovare. Han hade redan hade 2 st 740-is och innan han jobbat färdigt med bilen fick jag lova att höra av mig till honom om jag skulle fundera på att sälja den, enbart ratten (Volvo Racing) skulle jag få 3000 kr för.....
Givetvis gick besiktningen bra, blankt papper..
Nästa besiktning senast 31/4 2024


Där var ju en oljeläcka vid förra besiktningen som skulle åtgärdas (ingen ombesiktning). Bytte ju koppling i december 2020 och då även vevaxeltätning, så jag trodde att "saken var Ok". Det har dock fortsatt att droppa. Inte mycket, men ändå. Det ska ju fixas. Så i förra veckan hissade jag upp bilen och plockade av vinterdäcken med dubb (givetvis) och monterade på mina sommardäck (vinterdäck utan dubb). Spolade med avfettning och torkade rent oljetråget ock omgivning. Och igår körde jag till Opus Bilprovning och träffade en mycket trevlig bilprovare. Han hade redan hade 2 st 740-is och innan han jobbat färdigt med bilen fick jag lova att höra av mig till honom om jag skulle fundera på att sälja den, enbart ratten (Volvo Racing) skulle jag få 3000 kr för.....



Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V