Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingcool
Funderade på en sak, miljöbonus. Hur ser det ut nu när vi kommer längre på el med nya batteriet?
av Sevir
Antar ingen skillnad eftersom det fortfarande inte är en ren elbil och baserad på utsläpp.
av Kingcool
Sevir skrev: lör 02 apr 2022, 01:08 Antar ingen skillnad eftersom det fortfarande inte är en ren elbil och baserad på utsläpp.
Nu är jag inte djupt insatt i ämnet men vad jag kan se så klarar nya t8 setupen att komma på rätt sida om utsläppsvärdena för att kunna få bidrag.
av Fah
Hej!
Ny på forumet, kan inte låta bli att dela med mig av dagens tråkighet.

Hämtade ut min nya V90 T8 R-Design i förrgår.
Imorse, med 12 mil på mätaren bestämde sig bilen för att tappa kontakt med båda nycklarna samt kopplingen till appen. Fick låsa upp med ”lilla nyckeln” manuellt. Larmet gick såklart, men det fick tjuta, gick inte att göra en sak med bilen. Dock fungerade båda displayerna fint… Volvo Assistans till ÅF och lånebil ett par dagar. Inte det man såg fram emot med en sprillans ny och fin, nästintill fullmatad T8…

Någon som varit med om liknande?
av hiff
Beklagar Fah, inte den starten man vill ha. Hoppas det löser sig snabbt.
Vi hämtade ut vår v90 T8 II PRO igår och än så länge har den gått som en dröm utan en enda sak vi kan klaga på. Vilken bil!
av SundanceKid
Fah skrev:Hej!

Imorse, med 12 mil på mätaren bestämde sig bilen för att tappa kontakt med båda nycklarna samt kopplingen till appen. Fick låsa upp med ”lilla nyckeln” manuellt. Larmet gick såklart, men det fick tjuta, gick inte att göra en sak med bilen. Dock fungerade båda displayerna fint… Volvo Assistans till ÅF och lånebil ett par dagar. Inte det man såg fram emot med en sprillans ny och fin, nästintill fullmatad T8…

Kan väl hända alla bilar.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

av Wsemme
Fah skrev: lör 02 apr 2022, 19:27 Hej!

Hade exakt samma problem med min xc60 jag hämtade i feb. De fick byta Volvo on call batteriet så har det fungerat sedan. :-)
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Vet vi var XC90 T8 Recharge 2022-modellerna byggs? Är det i Torslanda eller i Gent eller i Kina? "Min" CBV-XC90 är byggd nu och är under leverans till återförsäljaren. Enligt appen ska det ta cirka en månad innan jag kan hämta ut den. Förståeligt om den åker från Kina, men inte om den åker från Göteborg till Stockholm, tycker jag. Eller vad ska återförsäljaren göra med den i 3-4 veckor innan jag kan hämta den?
av B2dominator
@volvoamatören, Jag killgissar efter vad jag läst att den tillverkas i Torslanda GBG. Så det känns märkligt lång tid
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 55
Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]

Tysta sommardäck V90

Ifall det är resonansljudet som stör dig[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]