Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Cotag skrev: mån 21 mar 2022, 23:31 Tankade för första gången för 1500. Stannade på exakt 1500, antagligen ett belopp som reserverats på kortet innan tankning.

Tycker det var inte så länge sen man var förbluffad att en full tank gick på över 500.
Vissa mackar har inte ställt om så du kan tanka för ett högre belopp.
Läste i nån kvällstidning att folk fick "tanka 2 ggr" när de skulle tanka fullt.

Kul....
Användarvisningsbild
av TommyP86
Cotag skrev:Tankade för första gången för 1500. Stannade på exakt 1500, antagligen ett belopp som reserverats på kortet innan tankning.

Tycker det var inte så länge sen man var förbluffad att en full tank gick på över 500.
Det var tämligen länge sen, om man räknar på 60L bensin Bild
Mitten av 90-talet?
Minns att det var nästan exakt 10 kr när man åkte moppe, och det var runt millennieskiftet.
Användarvisningsbild
av lennarte
poseidon skrev:Vissa mackar har inte ställt om så du kan tanka för ett högre belopp.
Läste i nån kvällstidning att folk fick "tanka 2 ggr" när de skulle tanka fullt.

Kul....
Så har det varit på sjömackar länge, var så i hamnen i Lysekil 2014 när vi var där och tankade båten (omkring 16:50 kr/l}) max 800 kr. Även här i Halmstad var det så när vi tankade den där sist, för något år sedan. Tanken i båten rymmer 110 l.... :-o Båten står på tomten framför 745-an med uppskattningsvis 80 - 90 l BF95. Vet ej om jag kan köra bilen på det, tändläget är är höjt 4° för etanoloptinering så jag kör BF98 när jag på bensin. Borde funka 50/50 i alla fall.
Användarvisningsbild
av Cotag
TommyP86 skrev:
Cotag skrev:Tankade för första gången för 1500. Stannade på exakt 1500, antagligen ett belopp som reserverats på kortet innan tankning.

Det var tämligen länge sen, om man räknar på 60L bensin
Mitten av 90-talet?
Minns att det var nästan exakt 10 kr när man åkte moppe, och det var runt millennieskiftet.
Jo det stämmer nog att det var någon gång mitten/slutet på 90-talet.
Kollade en lista, när jag fyllde moped -87 så var snittpriset på 4 kr.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
StefanN skrev: tor 24 mar 2022, 19:24 Nu är det bestämt att skatten ska sänkas med 50 öre 1 maj på både bensin och diesel.
Och hur ser det ut med övrig sänkning pga Rysslands invation? Rann det ut i sanden?
Användarvisningsbild
av GustavE
Skulle sitta riktigt fint med en 5 kronors sänkning lagom till sommaren. Dom påstår att EU stoppar det. Om det är sant så är ju själva fan att EU stoppar sänkningar, men höja verkar länderna få göra hur mycket som helst.
Användarvisningsbild
av Micce1980
22.55kr/l för diesel i norra Tyskland idag, hemma 26.25. Mja, och så "pratas" det om en sänkning med 50 öre i media idag, mycket underhållande och kommer imorrn alltså "spara" 225kr på att tanka i Tyskland istället för som annars tanka innan avfärd så man slipper tänka på det ;-)
Användarvisningsbild
av TommyP86
Strax över 22 nok runt oslo idag. Växelkurs och valutaväxling på kortet ger ca 25kr. Så det är små skillnader.
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 93

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]