Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lobocut
Informativ förklaring hur styrande politiker driver sina agenda, om just priset på drivmedel.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
bem skrev:Om nu förslaget vill uppmuntra folk att bl.a. åka kollektivt så stannar ju bussarna inte som förr på landsbygden. Många hållplatser har dragits in. Bussen kan nog gå förbi fortfarande men den stannar inte vid tidigare hållplatser. Så knappast nån ide på sikt inrätta sin tillvaro efter hållplatser och flytta till i närheten av en sån, på landsbygden. Snart kan bussbolaget få för sig att inte stanna där man förr stannat och plockat upp eller lämnat av passagerare. Finns det gott om exempel på inom kommunen jag bor i. Ur det perspektivet är det säkrare inrätta livet att åka bil om man bor på landsbygden och har lite längre till jobbet och inte kan ta annat eget fortskaffningsmedel som är billigare och miljövänligare.
Skulle vara intressant läsa utredningen som föregick förslaget om avdrag för resor till och från jobbet. Hur de resonerade för att komma fram till nuvarande förslag.
Nu kanske vi rör oss i riktning alltför långt från ämnet i denna tråd även om det jag skriver har ett samband med ämnet.

Credit where credit's due: I min byhåla har dom faktiskt återinfört 2 busslinjer dom stängde ner för några år sedan, efter extremt bakslag från befolkningen.... Tog några år dock...
Hurvida dom stannar där dom gjorde förut kan jag dock inte svara på... Men hållplatserna är ju fortfarande placerade helt åt h-e för majoriteten av pendlarna. Det kan väl inte direkt skyllas på kommunen dock, byhålan är bara byggd så att befolkningen är duktigt utspridd över långa sträckor. "Centrum" är ett ord som inte existerar här :-D
Cykla till hållplatserna kan man bara göra en gång, för när du kommer tillbaka från jobbet är cykeln "mystiskt" försvunnen... Men det är ju ett helt annat problem som inte hör hemma här :-)
av Volvoold
En bild säger mer än 1000 ord sägs det.
FOHWkmRXwAEyV0R.jpeg
FOHWkmRXwAEyV0R.jpeg (46.6 KiB) Visad 598 gånger
Användarvisningsbild
av Erik Å
Nu har Agroetanol höjt priset på billigaste E85 till 15.98. Ingen idé att åka dit alltså, blir aningen billigare att köra på bensin när den kostar 20.68 eller vad nu dagspriset var..
Användarvisningsbild
av Steffe3
23 öre billigare fortfarande då (mot bensin, som jag aldrig tankar), åtminstone i min bil. Men ja, det behöver gå ner en del hos dom nu efter alla sänkningar.

Speciellt eftersom dom säger sig alltid ligga minst 100 öre under motsvarande bensinpris.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Tankade HVO100 idag till ett literpris av 26:13, första gången jag passerade 1000:- i den här bilen.

Lite nöjd att jag aldrig köpte den där A8an jag var sugen på.
Användarvisningsbild
av Cotag
Tankade för första gången för 1500. Stannade på exakt 1500, antagligen ett belopp som reserverats på kortet innan tankning.

Tycker det var inte så länge sen man var förbluffad att en full tank gick på över 500.
av Kadochnikoff
Cotag skrev: mån 21 mar 2022, 23:31 Tankade för första gången för 1500. Stannade på exakt 1500, antagligen ett belopp som reserverats på kortet innan tankning.

Tycker det var inte så länge sen man var förbluffad att en full tank gick på över 500.
The sky is the limit .
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 93

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]