Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
GLIZ skrev: mån 14 mar 2022, 19:48
Derank skrev:ALLA som har råd att ha en bil kan vara utan denna tusenlapp, det här ät bara löjligt, ungefär lika idiotiskt som de som fick ett par tusenlappare till elräkningen, kan man inte kalkylera in några tusenlappar extra i månaden för sitt bilägande, skulle man aldrig köpt en bil från första början, det är min åsikt.
För en gångs skull håller jag med Derank. Dessutom vill jag tillägga att den administrativa kostnaden nog (då spekulerar jag) ligger på ca:250kr totalt per 1000kr.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
I Sossarnas Sverige behövs administrationen.

Hade ju varit för enkelt att utforma stödet så det blev effektivt.
FB_IMG_1647280070522.jpg
FB_IMG_1647280070522.jpg (60.72 KiB) Visad 396 gånger
Användarvisningsbild
av GLIZ
poseidon skrev:
GLIZ skrev: mån 14 mar 2022, 19:48
Derank skrev:ALLA som har råd att ha en bil kan vara utan denna tusenlapp, det här ät bara löjligt, ungefär lika idiotiskt som de som fick ett par tusenlappare till elräkningen, kan man inte kalkylera in några tusenlappar extra i månaden för sitt bilägande, skulle man aldrig köpt en bil från första början, det är min åsikt.
För en gångs skull håller jag med Derank. Dessutom vill jag tillägga att den administrativa kostnaden nog (då spekulerar jag) ligger på ca:250kr totalt per 1000kr.

I Sossarnas Sverige behövs administrationen.

Hade ju varit för enkelt att utforma stödet så det blev effektivt.
FB_IMG_1647280070522.jpg
Sååå sant.

Användarvisningsbild
av GustavE
Väldigt synd att ersättningen inte var per bil. Fast då hade man nästan blivit avundsjuk på en gammal kollega som alltid hade kommunens miljö och hälsa efter sig. Brukade alltid fråga honom vad dagsnoteringen i antal bilar var, då kunde han tex svara: 27 st 240, 15 st 740, 22 st 940 och så lite andra modeller och märken som inte var värda att nämna :-D .

Sänkningen i literpris kring semestertid och nån månad efter kommer ge mig ca 8000 kr i mindre soppakostnad om jag kör ca 4000 mil under perioden. Inte så mycket med tanke på att jag köper bensin för ca 125 000 per år med dagens literpris. Är det en fin sommar kan det bli kring 15000 i båtbensin också.
Användarvisningsbild
av Erik Å
vjohnj skrev: mån 14 mar 2022, 21:46 Men dom gjorde lite rätt. Blev enbart el-bidrag i Se3/4 på Elsida.
Vänta bara tills bränsleersättningen begränsas till att bara gälla långpendlare i glesbygd.. :oops:
av vjohnj
Erik Å skrev:
vjohnj skrev: mån 14 mar 2022, 21:46 Men dom gjorde lite rätt. Blev enbart el-bidrag i Se3/4 på Elsida.
Vänta bara tills bränsleersättningen begränsas till att bara gälla långpendlare i glesbygd.. :oops:
Förra gången fick SE1/2 fullt stöd fast kwh låg på typ 15öre Och SE3/4 3kr
av Volvo2021
”Åtgärdspaket för att möta prisökningar på drivmedel och el till följd av invasionen i Ukraina”. Damberg lever på sin lilla planet och har inte fattat sin och svenska poliserna skuld i det hela.

Det var ju rätt höga priser på drivmedel och el innan ukrainakriget. Vilken ljugpelle.
Användarvisningsbild
av bem
StefanN skrev: mån 14 mar 2022, 20:03 Jo, privatleasing ska man få för då man står som ägare.
Vid privatleasing är det väl finansbolaget som är ”ägaren” av bilen t.ex. Volvofinans.
Fast det måste väl bli hyrestagaren, privatleasingtagaren, som får ta del av ”bidragen” nu annars slår det ju fel.
av Lockis
Derank skrev: mån 14 mar 2022, 19:20 Vilket slöseri med pengar, finns bättre saker att lägga de miljarderna på att sänka soppan 1,50kr, det gör ju varken till el från för åkerinäringen tex, och för svensson spelar det ju absolut ingen roll om den kostar 23 el 24,55.

Nä, ta min tusenlapp ( om jag nu får någon ) och ge till skolan, polisen, vården el någon annan som kan behöva den, jag kan då vara utan.

Fan, ibland undrar man om dessa politiker har helt jävla hål i huvudet, lägg pengarna på något vettigt för guds skull.
Märkligt. När priset går upp 1.50 så går världen under. Men nu är det alltså ingen fara?
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 93
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina n&[…]

Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]