Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev: tis 08 mar 2022, 13:36
fjohan82 skrev: tis 08 mar 2022, 11:11
Micce1980 skrev: sön 06 mar 2022, 20:21 @fjohan82, Men :) Meddela vad de svarar. Ja du hade ju den nyare och mer avsmalnande armen viewtopic.php?f=46&t=156205&p=1485888#p1485888, någon på verkstan som ville ha din... :)
Det visade sig, efter samtal med skadeverkstan, att armen som satt på bilen var skadad invändigt vilket upptäcktes vid demontering.
Som goodwill hade de därför beställt hem en ny arm och monterat, men det visade sig nu att det var fel modell.
Jag ska åka förbi på fredag och få den utbytt mot en korrekt arm med nytt blad.
Nöjd kund! :-)
Huvudsaken är att man blir nöjd trots lite krångel. Kan tycka att verkstaden kunde informerat om läget.
Absolut.
Problemet är dock att Bilia har stängt skadeverkstan i Nacka och kör bilarna på trailer till/från Södertälje.
Det är således inte de som tittar på/tar emot/lämnar ut bilarna som har varit med i processen med reparationen.
De såg inte ens något om detta i handlingarna från besöket (förmodligen för att det gjordes på GW) i Södertälje, de var minst lika frågande som mig.
Jag är hur som helst nöjd.
@fjohan82, Toppen :) Liten detalj men den armen är snyggare ;-)
Nu börjar det bli lite tröttsamt med prishöjningarna på diesel. Dagens höjning till 26,72 kr på Ingo/St1 gjorde att jag körde förbi den närmsta, och mest prisvärda, sjömacken här i närheten.
Blankdiesel, ACP Diesel utan RME (MA1) var 1,32 kr billigare än Ingo. Historiskt har den legat någon krona dyrare. Så det var bara att tanka.

Det är alltså blankdiesel, inte den färgade varianten.
Jernhand skrev: tis 08 mar 2022, 15:49 Nu börjar det bli lite tröttsamt med prishöjningarna på diesel. Dagens höjning till 26,72 kr på Ingo/St1 gjorde att jag körde förbi den närmsta, och mest prisvärda, sjömacken här i närheten.
Blankdiesel, ACP Diesel utan RME (MA1) var 1,32 kr billigare än Ingo. Historiskt har den legat någon krona dyrare. Så det var bara att tanka.

Det är alltså blankdiesel, inte den färgade varianten.
Jag åkte förbi en station som enbart har Truck-diesel för en vecka sen, för att kolla hur prisbilden var jämfört med de vanliga tankställena.
Då var dieseln där runt 2:- billigare än på Ingo som annars brukar ligga lägst.
Det fanns flera olika handtag och en vanlig kortläsare, men jag kollade aldrig om den tog VISA/Mastercard och om något av alla handtagen var av lite mindre modell.
Kan vara värt att kolla upp de detaljerna snart...
TommyP86 skrev:Jag tankar ofta på en shell truckdiesel med vanligt mastercard. Det var tidigare en såifa-station och gick även då att tanka med vanligt betalkort. Du får kolla upp det Bild
Går det att tanka truckdiesel på vanliga bilar kanske dum fråga men om det är 2 kr billigare så kör jag fan på det istället

Har XC60 2016 bsr optimerad steg 1 Plus

TommyP86 skrev: tis 08 mar 2022, 20:16 Jag tankar ofta på en shell truckdiesel med vanligt mastercard. Det var tidigare en såifa-station och gick även då att tanka med vanligt betalkort. Du får kolla upp det Bild
Aha, ja jag får åka förbi och kolla upp det. :-)
På den tilltänkta stationen sitter det två pumphandtag bredvid varandra för diesel, så jag misstänker att de är av olika storlek på rören som ska i bilen.
Man är ju rökt om pumphandtaget bara har "lastbilsrör".
fjohan82 skrev: tis 08 mar 2022, 20:24 Man är ju rökt om pumphandtaget bara har "lastbilsrör".
Tratt? :-D
Allvarligt, borde man inte kunna tillverka ett avsmalnande adapterrör?
Eller blir flöde och tryck helt enkelt för mycket.. :P
  • 1
  • 1621
  • 1622
  • 1623
  • 1624
  • 1625
  • 1912

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM