Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lockis,
Ja det står i användarhandboken till min Google-bil (V90 T6 Recharge MY22) att parkeringsbromsen skall gå i när man stänger av bilen, men det gör det inte.
Men jag kan ta gift på att det funka när jag hämta ut bilen (21 aug -21) och en tid därefter.
En kille här på forumet som rapporterat samma sak fast med sin XC60 MY22 Google-bil.
Det är lite mysterium detta men är förstås inte hela världen. Jag har fått in automatisk reflex på detta: vrid+dra. Går som på räls :-)
Xanthopteryx skrev: mån 28 feb 2022, 11:48 Har du rapporterat till Volvo?
Näe, tycker väl inte det är nog "allvarligt" problem. :oops:
Man jag skall ta upp det med min mek nästa gång jag har anledning, om det dyker upp nåt allvarligare problem.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Ja bilen har varit inne på uppdatering av mjukvara, i december.
Kanske det var då den lilla funktionen försvann att när man stänger av bilen så går handbromsen i automatiskt.
Har för mig bilen hade mjukvara 1.6 när den levererades, kanske 1.7, den har 1.8 numera (sen dec -21). Finns 1.9 och 1.10 har jag sett (till V90 Recharge MY22 som min), vem vet om de ger förlorad funktion åter? Står i alla fall inget om avstängning av bil och handbroms i listorna för version 1.9 och 1.10 av mjukvaran.
Kontakta verkstad och ange som fel efter verkstadsbesök. Acceptera inga flummiga svar!
Undvik diskussion kring programversion utan hänvisa till funktion som försvunnit och finns beskriven.
Som vi diskuterat i en annan tråd, finns ju inget som beskriver olika programversioner mer än lite allmänn flumtext.

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]

B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]