LottaGroning skrev: ↑tor 17 feb 2022, 13:52 OM det är lock-upen som strular kan det ibland räcka med uppdatering av mjukvara. Hur långt har den gått ? Om du vill får du gärna lägga upp förra bes protokollet här.
Som sagt snart 27000 mil. Här kommer protokollet, hittade inte pappret, men gick att få upp på datorn. Sista gången var den på mekonomen (förra veckan)… duktig mekaniker vad jag hört. Men funderar på om jag egentligen borde lämnat den till Volvo från början… men man är ju lite dumsnål ibland och dom har 2 månaders väntetid:) Men jag tänker att jag måste lämna den till samma ställe först tror jag så dom får chansen att hitta felet… har ju betalat 10000:- till dom och felet är kvar. Problemet var ju att den gick dit med bärgare och så får dom upp dom båda felkoderna, då tänker dom väl att det måste vara det. Och genom att byta LMM och gasspjäll så går den ju inte längre ner i säkerhetsläge… men ursprungsfenomenet är kvar! Så i deras värld tycker dom kanske att dom löst problemet, att få den ur säkerhetsläget. Hade varit bättre att ha kunnat köra dit den och visat hur den beter sig mellan 80-110. Samtidigt sa jag att den gått in i säkerhetsläge men den har betett sig så här och så här under lång tid på motorväg. Så dom visste ju det. Skulle ni hävda att dom får hitta felet utan att jag ska behöva betala en ny felsökningskostnad om ni vore mig??