Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Tompa93 skrev:Får hoppas på v.21-22, jag håller tummarna :-D Hade ju blivit en toppensemester då!
Hehe, Japp håller tummarna! XC40 tillverkas väl i Gent så det bör gå relativt snabbt att få den levererad till ÅF när den väl är byggd.
Min erfarenhet är att bilen brukar anlända ca 2v innan leveransen enligt status sidan. Men det finns viss felmarginal så att ÅF ska ha tid att göra bilen leveransklar.
av hiff
hiff skrev: tis 23 nov 2021, 15:23 V90 RECHARGE T8 II R-DESIGN PRO EDITION

La ordern 2021-11-09 och fick uppdatering av leveransinfo 2021-11-19 med beräknad leveransvecka v11

Så 19 veckors leveranstid från beställning.

Längtar! :-)
Fick ändrad leveransvecka till v.12 idag. En vecka senare mao
av hiff
@B2dominator, hoppas ni slipper tråkiga överraskningar! En vecka är inte mycket att hänga läpp för men nu när det närmar sig så känns det lite surt. Kanske lite skillnad på modell också, du väntar på en xc90 väl?
av Lockis
Fick ett mail ifrån Volvo i lördags med en länk till "aktuell leveransinformation"... Ser ingen leveransinformation alls ännu :-D
av tilldavid
Hämtade ut min V90 T6 recharge igår :-D
Måste säga att nya drivlinan med större elmotor och ruskigt trevlig. Nu går det att verkligen köra på bara el utan att bensinmotorn hoppar igång då och då. Väljer man pure så är det bara vid kickdown i botten som bensinmotorn går igång.
Bromskraften är också betydligt högre vid B läget, behöver knappast använda bromspedalen längre.
av Lockis
tilldavid skrev:Hämtade ut min V90 T6 recharge igår :-D
Måste säga att nya drivlinan med större elmotor och ruskigt trevlig. Nu går det att verkligen köra på bara el utan att bensinmotorn hoppar igång då och då. Väljer man pure så är det bara vid kickdown i botten som bensinmotorn går igång.
Bromskraften är också betydligt högre vid B läget, behöver knappast använda bromspedalen längre.
just "OnePedalDriving" är nått jag ser fram emot i min kommande bil :-D
av tilldavid
@Lockis, Ja, det är skillnad. Men också stor skillnad i effekten på gamla och nya elmotorn. En helt annan körbarhet enligt mig. Den nya känns pigg på eldriften.
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 100

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]

Ok då förstår jag varför jag[…]

Volvo V50 "Mr White"