Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av totfof
Irrblosset skrev:Vi var på väg ett helt gäng i två fula minibussar...långtråkigt.
Någon kläckte den eminenta idén att jävlas med andra bilister. (Vi var 18-20 år)
Fram med ett block och ner med diverse knäppa texter, som vi sedan höll upp i bak och sidorutorna...
Det stod bland annat: "Ska vi raca"?
"Vänster framhjul löst"
och det elaka: "Jag har k*****t din fru".

En gubbe blev oxtokig och hytte med näven åt oss...
Bara för att hans framhjul var löst. Känslig människa :D
Användarvisningsbild
av Irrblosset
totfof skrev:
Irrblosset skrev:Vi var på väg ett helt gäng i två fula minibussar...långtråkigt.
Någon kläckte den eminenta idén att jävlas med andra bilister. (Vi var 18-20 år)
Fram med ett block och ner med diverse knäppa texter, som vi sedan höll upp i bak och sidorutorna...
"Vänster framhjul löst"

Fast det var inte framhjulet som fick honom att hytta med näven...det var det där med frun...
av totfof
Irrblosset skrev:
totfof skrev:
"Vänster framhjul löst"

Fast det var inte framhjulet som fick honom att hytta med näven...det var det där med frun...
Hehe, uppenbarligen borde jag träna på min ironi? :wink:
Användarvisningsbild
av Irrblosset
totfof skrev:
Irrblosset skrev:
totfof skrev:Bara för att hans framhjul var löst. Känslig människa :D

Hehe, uppenbarligen borde jag träna på min ironi? :wink:

Eller så kan det ibland vara svårt att avgöra tonfall och dylikt över nätet... :-)
Användarvisningsbild
av Kloge
I min ungdom fick jag en 245:a som egentligen skulle skrotas .51000 mil på mätaren hindrar inte en 25 åring.Den fixades och lackades utomhus i en blå nyans som jag hittade på hyllan i faderns garage.
Den gick inte att starta med nyckel utan med knappen till bakrutevärmaren.Praktiskt med en knapp som inte fjädrade tillbaka då den var ganska trögstartad.Tryck in knappen,skrapa rutorna,ställ in backspeglarna sen var den igång...

Men höjdpunkten var en vinter då alla dörrarna frös fast,endast bakluckan gick att öppna.
Jag skämdes som en hund när jag handlat och öppnade bakluckan,ställde in kassarna och sen försöka att lite nonchalant krypa in
och ta sig fram till förarplatsen.
Jag är varken smal eller smidig så det måste ha sett oerhört korkat ut.
Användarvisningsbild
av fribbe_740
haha :D
själv har man ett "minne" från igår. ha i åtanke att jag är i den ålder som många av era dumma minnen kommer ifrån :D
aja 60 blås brehäng o pulka i fem meter långt snöre på skogsväg me sommardäck fram :D mer info behövs knappast...

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]