Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hgronvold
Min beställda V90 T6 slog över till byggd idag. Beställde i mitten på September.
Användarvisningsbild
av Danzi
Och hur är det med den integrerade bälteskudden på mittplatsen? Verkar inte gå att beställa till XC90 längre enligt konfiguration på hemsidan.
av Volvoeller
Danzi skrev: lör 05 feb 2022, 22:47 Och hur är det med den integrerade bälteskudden på mittplatsen? Verkar inte gå att beställa till XC90 längre enligt konfiguration på hemsidan.
Den ingår som standard. Om du trycker "visa funktioner" i kondiguratorn så ser du det där.
Användarvisningsbild
av bem
Danzi skrev: sön 06 feb 2022, 16:31 Aha! Men vad är det för utrustning i övrigt som försvunnit?
Elbaserade värmen har försvunnit på MY23 XC90. Det är tillbaka till bensinvärmare på XC90 (och XC60). Chipbristen.
Användarvisningsbild
av Tompa93
Beställde en XC40 Recharge Pure Electric 4/2, redan i måndags 7/2 fick jag att det var preliminär leverans vecka 23 (nån gång i andra veckan juni). :bored: Enligt säljaren var det leverans i maj på de bilarna.
Någon som vet om det brukar bli tidigare ändå? Och om man ändå inte tänkt göra ändringar på bilen, varför är det då att man kan göra ändringar fram till mitten på april?

Jättekul att semestern börjar vecka 22 och att man då saknar någorlunda bra bil fram tills att Volvon kommit..
av Lockis
Tompa93 skrev:Beställde en XC40 Recharge Pure Electric 4/2, redan i måndags 7/2 fick jag att det var preliminär leverans vecka 23 (nån gång i andra veckan juni). :bored: Enligt säljaren var det leverans i maj på de bilarna.
Någon som vet om det brukar bli tidigare ändå? Och om man ändå inte tänkt göra ändringar på bilen, varför är det då att man kan göra ändringar fram till mitten på april?

Jättekul att semestern börjar vecka 22 och att man då saknar någorlunda bra bil fram tills att Volvon kommit..
Jag gissar att du har beställt en MY23. Dessa börjar byggas i slutet på Maj början av Juni. Så risken för att du får den i Maj är nog relativt liten. (MY23 byggstart kan ha ändrats sen sist jag frågade men då var det Maj/Juni som gällde) Min säljare sa när jag beställde V60n att det kan bli leverans Augusti. Men även Oktober. Vilket jag tolkar som att man inte riktigt har någon byggstart för V60 MY23 ännu. Också jäkla märkligt med Leverans i Oktober :-D Betyder ju att orderboken för 2022 är närapå full :-o
Användarvisningsbild
av Tompa93
Det ska vara en MY22 som jag beställt, då jag hade som krav senast juni från säljaren. (De hade på hemsidan att de hade bilar på gång med leverans maj) Letade som en tok hela januari efter en handlare med XC40 Recharge 2022 med leverans tidigt :-) Sen när jag fick mailet från Volvo så stod det vecka 23 prel iallafall.

Förmodligen är det inte byggstart än för MY23 än, för jag såg att det var leverans september-november på många av de. Tanken var att ha en XC40 Recharge MY23, men blev lite ändringar.

Edit: Är en MY22 jag beställt enligt Volvos pappren :)
Senast redigerad av 1 Tompa93, redigerad totalt 0 gånger.
av Lockis
Tompa93 skrev:Det ska vara en MY22 som jag beställt, då jag hade som krav senast juni från säljaren. (De hade på hemsidan att de hade bilar på gång med leverans maj) Letade som en tok hela januari efter en handlare med XC40 2022 med leverans tidigt :-) Sen när jag fick mailet från Volvo så stod det vecka 23 prel iallafall.

Förmodligen är det inte byggstart än för MY23 än, för jag såg att det var leverans september-november på många av de. Tanken var att ha en XC40 Recharge MY23, men blev lite ändringar.

Edit: Är en MY22 jag beställt enligt Volvos pappren :)
Ahh då bör din produceras i Maj, Står det v.23 i din leveransstatus, är risken att det blir v.21-22 enligt min erfarenhet. :-D
Användarvisningsbild
av Tompa93
Får hoppas på v.21-22, jag håller tummarna :-D Hade ju blivit en toppensemester då!
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 100

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]

Allt du ser suspekt

Köpråd V60 Recarge

Jag snikar in en annan fråga 2022 vs 2023. S[…]

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar d[…]