Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mitza
Hej

Jag har en s70 med nyckel+dosa, men jag skulle vilja ha en sådan nyckel med intregrerad dosa som på t ex nyare s60 :) . är detta genomförbart ?

mvh
Robert
Senast redigerad av 1 mitza, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av skovde
mitza skrev:Hej

Jag har en s70 med nyckel+dosa, men jag skulle vilja ha en sådan nyckel med intregrerad dosa som på t ex nyare s60 :) . är detta genomförbart ?

mvh
Robert
Du menar stilettnyckel (KIR) ??
Isåfall finns det lite att läsa på dessa länkar:

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=3490 ( kräver inloggning)
http://www.krypet.net/stilett/

Mvh Robert
av mitza
Okej tack för länkarna, men det verkar som jag är rökt då alltså med min s70? har ju den äldre dosan med bara 3 knappar. (Jag såg nu att det var till s70 på krypet.net!) :D
Användarvisningsbild
av Shadows
mitza skrev:Okej tack för länkarna, men det verkar som jag är rökt då alltså med min s70? har ju den äldre dosan med bara 3 knappar. (Jag såg nu att det var till s70 på krypet.net!) :D
Selvfølgelig kan det lade sig göra :D Men får inta alla 3 knapper til at funka. Bara "Lås" och "Lås up". Man hvad gör det, man bruker jo inta baklukkan enddå :wink: (med nycklan altså!)

Jag har gjort det på min - ingen problem. Köbte en begagnad komplet stillet-nyckel - Köbte på volvo en ny klinga til min nyckelkode og arbetede med at anpassa gamla dosan i den nye i ungefär 20 min.
Då var det klart 8)
Användarvisningsbild
av skovde
Shadows skrev:
mitza skrev:Okej tack för länkarna, men det verkar som jag är rökt då alltså med min s70? har ju den äldre dosan med bara 3 knappar. (Jag såg nu att det var till s70 på krypet.net!) :D
Selvfølgelig kan det lade sig göra :D Men får inta alla 3 knapper til at funka. Bara "Lås" och "Lås up". Man hvad gör det, man bruker jo inta baklukkan enddå :wink: (med nycklan altså!)

Jag har gjort det på min - ingen problem. Köbte en begagnad komplet stillet-nyckel - Köbte på volvo en ny klinga til min nyckelkode og arbetede med at anpassa gamla dosan i den nye i ungefär 20 min.
Då var det klart 8)
Har du nån bra bild på exakt vart chippet sitter
i den gamla nyckeln? jag har inte vågat såga i min gamla nyckel än...

//Robert
Användarvisningsbild
av Shadows
Bruk en hobbykniv och skär liten av gangen, så kan du inte göra noget fel. :wink:
av mitza
vart köpte du själva stilettlarm dosan som du änvände? tänkte köpa en jag med :D
Användarvisningsbild
av Shadows
mitza skrev:vart köpte du själva stilettlarm dosan som du änvände? tänkte köpa en jag med :D
http://www.ebay.de men jag har ochså set dom på blocket.se
av mitza
okej!, dom finns ej att få tag på hos någon bildemontering?

/Robert

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]