- tis 25 jan 2022, 10:00
Om du ändå ska byta bil, hade jag gjort det så enkelt som möjligt för mig själv och inte spenderat en heldag på att jag ett par tusenlappar.
Moderator: Moderatorer
mekmanV70 skrev:Om du ändå ska byta bil, hade jag gjort det så enkelt som möjligt för mig själv och inte spenderat en heldag på att jag ett par tusenlappar.Fullt rimligt.
Keiser skrev: ↑tis 25 jan 2022, 12:12 Har tre volvohandlare i närområdet, Bilia är alltid dyrast när jag ringer runt och kollar pris, 30-50% på en vanlig service. Byte av torkarblad gör du lätt själv, det skulle de ha 1000kr för i mitt fall (enbart fram). Byte av bromsvätska varannat år är enligt mig överdrivet men vill man vara säker kan du ju be dem mäta fukten i bromsvätskan (är anledningen till bytet).Att mäta fukten i bromvätskan är bra, problemet är dock att man då mäter fukten i behållaren.
Så kolla en annan volvohandlare, gör torkarbytena själv (5 min) och hoppa bromsvätskan (alt mät fukten).
least skrev:[quote=Keiser post_id=<a href="tel:1485525" data-original-title="" title="">1485525</a> time=<a href="tel:1643109146" data-original-title="" title="">1643109146</a> user_id=68328]Att mäta fukten i bromvätskan är bra, problemet är dock att man då mäter fukten i behållaren.
Har tre volvohandlare i närområdet, Bilia är alltid dyrast när jag ringer runt och kollar pris, 30-50% på en vanlig service. Byte av torkarblad gör du lätt själv, det skulle de ha 1000kr för i mitt fall (enbart fram). Byte av bromsvätska varannat år är enligt mig överdrivet men vill man vara säker kan du ju be dem mäta fukten i bromsvätskan (är anledningen till bytet).
Så kolla en annan volvohandlare, gör torkarbytena själv (5 min) och hoppa bromsvätskan (alt mät fukten).