Moderator: Moderatorer
K5054 skrev:kalsjo: var det med montering? Har fått ett pris på ca 1500 i stockholmsområdet.Nej, det gjorde jag själv. Man behöver en borrmaskin, 6mm borr och en popnitstång. Superenkelt om man är lite händig! Det är lättast om man tar av hjulen, så jag gjorde det i samband med byte till vinterhjulen.
ljungström skrev:Monterade stänkskydd på min 945 -97 när jag köpte den i våras. Bilen hade då gått över 27.000 mil och har lackade trösklar/stötfångare. Förvånade nog så var lacken på nederdelen på karossen i ganska bra skick, inte speciellt många stenskott. Dock har denna bilen mestadels rullat motorväg och nästan aldrig på grusväg.Jag kör inte heller på grusväg men det är tyvärr omöjligt att undvika grus när det sitter idioter på kommun och vägverk som bestämmer att man ska sprida en massa sylvasst grus på asfaltvägar. Helst skulle man slippa både salt och grus och istället köra lugnt.
Svahn skrev:Ja, plastfilm och popnit medföljer. Buslätt att montera, ta det bara lugnt när du borrar ur dom gamla nitarna.Har moterat runt om på min Classic, tog 30 min.plastfilm medföljer inte till bak satsen i.o.m. kofångaren är i plast
Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]
Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]