Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Svahn
Ja, plastfilm och popnit medföljer. Buslätt att montera, ta det bara lugnt när du borrar ur dom gamla nitarna.Har moterat runt om på min Classic, tog 30 min.
av Addict
Stänkskydd är det självklara valet om man bryr sig om sin bil.
Användarvisningsbild
av kalsjo
Samma här. Stänkskydd runt om! 553:- för alla fyra på Bilia, Gbg. Allt ingick; stänkskydd, plastfilm fram och popnitar.
Användarvisningsbild
av hebbe
kör åxå med stänkskydd runt om på min v50
Användarvisningsbild
av K5054
kalsjo: var det med montering? Har fått ett pris på ca 1500 i stockholmsområdet.
Användarvisningsbild
av kalsjo
K5054 skrev:kalsjo: var det med montering? Har fått ett pris på ca 1500 i stockholmsområdet.
Nej, det gjorde jag själv. Man behöver en borrmaskin, 6mm borr och en popnitstång. Superenkelt om man är lite händig! Det är lättast om man tar av hjulen, så jag gjorde det i samband med byte till vinterhjulen.

Man borrar ur fyra nitar fram resp tre bak som håller innerskärmen. Sedan håller man stänkskyddet på plats. Trycker i de medföljande nitarna i de förborrade hålen genom stänkskyddet och innerskärmen. Nita fast. Klart!
Senast redigerad av 3 kalsjo, redigerad totalt 0 gång.
av ljungström
Monterade stänkskydd på min 945 -97 när jag köpte den i våras. Bilen hade då gått över 27.000 mil och har lackade trösklar/stötfångare. Förvånade nog så var lacken på nederdelen på karossen i ganska bra skick, inte speciellt många stenskott. Dock har denna bilen mestadels rullat motorväg och nästan aldrig på grusväg.
Användarvisningsbild
av lexus
ljungström skrev:Monterade stänkskydd på min 945 -97 när jag köpte den i våras. Bilen hade då gått över 27.000 mil och har lackade trösklar/stötfångare. Förvånade nog så var lacken på nederdelen på karossen i ganska bra skick, inte speciellt många stenskott. Dock har denna bilen mestadels rullat motorväg och nästan aldrig på grusväg.
Jag kör inte heller på grusväg men det är tyvärr omöjligt att undvika grus när det sitter idioter på kommun och vägverk som bestämmer att man ska sprida en massa sylvasst grus på asfaltvägar. Helst skulle man slippa både salt och grus och istället köra lugnt.
Användarvisningsbild
av tracker
Svahn skrev:Ja, plastfilm och popnit medföljer. Buslätt att montera, ta det bara lugnt när du borrar ur dom gamla nitarna.Har moterat runt om på min Classic, tog 30 min.
plastfilm medföljer inte till bak satsen i.o.m. kofångaren är i plast
men jag köpte till plastfilmen för framsatsen 12:-/st eller ngt
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]