- sön 11 nov 2007, 16:26
Hej nu är det problem med GLTn igen :( , motorelektronik lampan närmare bestämt. Jag plockade lös sportfiltret(som sitter monterat i orginal luftburk) från volvon igår och pluggade ur LMM. Gick sedan in för att skruva lös filtret och rengöra det. Monterade sedan tillbaka allt i bilen samtidigt som jag pratade med grannen, men glömde då i all hast att montera tillbaka LMM kabeln. Startade upp bilen som naturligtvis gick som en påse nötter. Kom snabbt fram till att LMM inte var ikopplad, pluggade in den igen och trodde att allt var frid och fröjd :( .
Bilen går som den ska igen men motorelektronik lampan vägrar slockna. Kollade felkoderna och ser att den gnäller på att LMM inte är ikopplad. Så jag lägger av minuspolen på batteriet i 6 timmar för att nollställa felkoderna och släcka lampan. Tror då att jag fixat felet, men icke sa nicke den lyser fortfarande.
Så jag undrar varför har inte lampan slocknat och hur ska jag få den att slockna?
P.S
Har också problem med att service lampan inte går att nollställa längre sedan 1 år tillbaka. Har gått hur fint som helst förut men nu slocknar inte service lampan, har försökt ca 20 gånger utan resultat. Kan detta ha någon koppling till problemet med Motorelektronik lampan?
Tacksam för svar
Bilen är en Volvo 850GLT -92
Bilen går som den ska igen men motorelektronik lampan vägrar slockna. Kollade felkoderna och ser att den gnäller på att LMM inte är ikopplad. Så jag lägger av minuspolen på batteriet i 6 timmar för att nollställa felkoderna och släcka lampan. Tror då att jag fixat felet, men icke sa nicke den lyser fortfarande.
Så jag undrar varför har inte lampan slocknat och hur ska jag få den att slockna?
P.S
Har också problem med att service lampan inte går att nollställa längre sedan 1 år tillbaka. Har gått hur fint som helst förut men nu slocknar inte service lampan, har försökt ca 20 gånger utan resultat. Kan detta ha någon koppling till problemet med Motorelektronik lampan?
Tacksam för svar
Bilen är en Volvo 850GLT -92