- tis 11 jan 2022, 16:00
#1483094
Jag har använt min V90 T6 Recharge Inscription i 3,5 mån nu och det är först nu jag kan använda och och förstå det mesta i bilen. Inkörningssträcka på en ny Volvo är ganska lång om man gör ett såpass långt skutt som mig, från V70 MY14 till V90 MY22.
Det är knappt man vågar låna ut bilen till nån som aldrig kört den. Ta bara en sån sak som att låsa och låsa upp dörrarna. Inte självklart man skall ta i dörrhandtaget för att låsa upp och för att låsa lägga tummen i dörrhandtagets nedsänkta rektangel. Är keyless. Eller hur man får i D (Drive) för att köra framåt, eller R (Reverse) för att backa. Dubbeldutt med växelföraren krävs ( mycket ointuitivt). Ställa in elektriska stolarna är heller inget under av lätthet.
/Bo
Steine11 skrev: ↑tis 11 jan 2022, 14:15 Detta forum är underbart! Helt rätt , rutan där man kryssar för tillskottsvärme var ej ibockad. Jag måste ha bockat ur den vid något svagt tillfälle. Men nu har jag full värme vid ren el-körning. Tack för hjälpen!!!Va, har du inte läst den 1000-sidiga manualen där det mesta av bilens finesser beskrivs…? Skojar bara. Det är lätt gå vilse i alla inställningar i en Volvo.
Jag har använt min V90 T6 Recharge Inscription i 3,5 mån nu och det är först nu jag kan använda och och förstå det mesta i bilen. Inkörningssträcka på en ny Volvo är ganska lång om man gör ett såpass långt skutt som mig, från V70 MY14 till V90 MY22.
Det är knappt man vågar låna ut bilen till nån som aldrig kört den. Ta bara en sån sak som att låsa och låsa upp dörrarna. Inte självklart man skall ta i dörrhandtaget för att låsa upp och för att låsa lägga tummen i dörrhandtagets nedsänkta rektangel. Är keyless. Eller hur man får i D (Drive) för att köra framåt, eller R (Reverse) för att backa. Dubbeldutt med växelföraren krävs ( mycket ointuitivt). Ställa in elektriska stolarna är heller inget under av lätthet.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.