Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
Lyckades backa in i en hård snöfall med kosmetiska skador, repor på diffusorn. Får nog byta den. Frågan är hur man gör? Någon som tagit bort? Behöver man ta bort stötfångare? Låg ner och kollade, såg fyra skruvar och klips som verkar sitta på diffusorn som trycks in i stötfångaren men misstänker att det inte är fullt så enkelt.
Ingen som råkar ha en liggande som passar bil med dubbla rund utblås och fällbart drag?
III skrev: ons 29 dec 2021, 21:58 Lyckades backa in i en hård snöfall med kosmetiska skador, repor på diffusorn. Får nog byta den. Frågan är hur man gör? Någon som tagit bort? Behöver man ta bort stötfångare? Låg ner och kollade, såg fyra skruvar och klips som verkar sitta på diffusorn som trycks in i stötfångaren men misstänker att det inte är fullt så enkelt.
Ingen som råkar ha en liggande som passar bil med dubbla rund utblås och fällbart drag?
Hör kan det tänkas finnas en beskrivning hur tänker jag, https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 021?query= annars är det nog bildelsbasen
av III
Tack för länken. Kollade igenom tänkbara monteringsanvisningar men hittade inte just det. Däremot hur man får loss stötfångaren, det verkar inte jättesvårt så det är ju ett alternativ såklart,
III skrev: ons 29 dec 2021, 22:27 Tack för länken. Kollade igenom tänkbara monteringsanvisningar men hittade inte just det. Däremot hur man får loss stötfångaren, det verkar inte jättesvårt så det är ju ett alternativ såklart,
På en V60 2012 kunde man dela de utan att ta bort mer, som här viewtopic.php?f=70&t=137123 men kolla delarna på bildelsbasen, där man man ibland lyckas se på reservdelen hur allt sitter ihop
av III
Kollade med Volvo. Knapp tusenlapp kostar den. Skroten ca 500, men finns många olika varianter. Finns ingen i närheten i alla fall så det blir köpa ny. Tänkte jag skulle byta under helgen och det tar tid beställa. Utifrån länken ovan, visserligen fel modell men ger lite tips och utifrån att se fästena på delen borde det gå att lista ut hur den sitter fast. I sämsta fall ta loss hela stötfångaren och byta den.
av III
Hämtade delen, fyra skruvar undertill. Sen var det var att försiktigt dra, bända och slita så kom den, lättast få loss i hörnen och sen bit för bit försiktigt bända loss. Montera var inte helt enkelt, hamnade lätt på plats i hörnen men tvärs var det svårare för stötfångaren flexar när man ska banka fast den, fästen ska ju på plats. Via uttaget för kroken gick det att hålla emot på en del av stötfångaren och då gick det lätt banka den på plats. Övriga delen fick jag ta en lämplig brädbit som också fick vinklas in via uttaget för draget och skapa mothåll. Med den lösningen gick det enkelt. Sen bara fästa de fyra skruvarna.
Användarvisningsbild
av Bosse78
III skrev:Hämtade delen, fyra skruvar undertill. Sen var det var att försiktigt dra, bända och slita så kom den, lättast få loss i hörnen och sen bit för bit försiktigt bända loss. Montera var inte helt enkelt, hamnade lätt på plats i hörnen men tvärs var det svårare för stötfångaren flexar när man ska banka fast den, fästen ska ju på plats. Via uttaget för kroken gick det att hålla emot på en del av stötfångaren och då gick det lätt banka den på plats. Övriga delen fick jag ta en lämplig brädbit som också fick vinklas in via uttaget för draget och skapa mothåll. Med den lösningen gick det enkelt. Sen bara fästa de fyra skruvarna.
Lackade den biten och hade som du väldiga problem med att få tillbaka mittendelen. Jag gav upp och lät den va lite lös i 1 år. Passade på att trycka till den ordentligt i sommras när jag slängde på en krok.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]