Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Steine11 skrev: tor 16 dec 2021, 15:27 Tröttnade fullständigt på min Lynk & co 01 som jag har leasat i 3 månader. Mjukvaran och appen har strulat från dag 1 och INGEN hjälp alls från supporten. Enormt irriterande att sätta sig i iskall bil varje morgon och kväll när det bara ska fungera med förvärme mm. Lyckades boka en leveransklar V60 T8 Recharge R -Design i måndags på Care by Volvo . Då kostade den 6290:- med dragkrok. Såg sedan att den på tisdagen gått upp men 1000kr. Vilken flax. Kan jag behöva efter alla dessa problem med Lynk. Prognosen är att jag ska få bilen före nyår. Och ja det är nya batteriet med längre räckvidd osv...
Jäklar vilken tur att du fick tag i en bil. Jag letade och letade efter en lagerbil innan jag beställde. 4-5 månaders leveranstid säger appen vilket suger.
Fick min T8 Recharge R-Design för 6290:- jag med. Vad har du för laddbox?
av wrazxc
Vilket flyt ni har då.... En annan var 1 dag för sen när jag skulle lägga beställningen :/.

Nu har dom dessutom tagit bort V60 Recharge på hemsidan :/
av HiltonXT
Tror de tagit bort V60 Recharge på CarebyVolvo pga modellårsuppdateringen. Kan inte tänka mig att de inte kommer erbjuda den igen. Likadant med vanliga V60 och V60CC samt V90 som man kunde få i CC-utfördande för någon vecka sen.

Men rent prismässigt så är Volvo ute och cyklar. Man drar ner på utrustning pga halvledarbristen, lägger på All-around däck på vissa modeller fast det är en av dragplåstren till vad som ingår i Care by Volvo osv och tar ännu mer betalt än de gjorde innan. Får inte den matematiken att gå ihop.
Se bara på C40, vill du ha flexibelt abonnemang och en rimlig körsträcka på 2000mil per år så kostar den dig drygt 9000kr/månad. Absurt!
av Steine11
Perra83 skrev: tis 21 dec 2021, 12:41
Steine11 skrev: tor 16 dec 2021, 15:27 Tröttnade fullständigt på min Lynk & co 01 som jag har leasat i 3 månader. Mjukvaran och appen har strulat från dag 1 och INGEN hjälp alls från supporten. Enormt irriterande att sätta sig i iskall bil varje morgon och kväll när det bara ska fungera med förvärme mm. Lyckades boka en leveransklar V60 T8 Recharge R -Design i måndags på Care by Volvo . Då kostade den 6290:- med dragkrok. Såg sedan att den på tisdagen gått upp men 1000kr. Vilken flax. Kan jag behöva efter alla dessa problem med Lynk. Prognosen är att jag ska få bilen före nyår. Och ja det är nya batteriet med längre räckvidd osv...
Jäklar vilken tur att du fick tag i en bil. Jag letade och letade efter en lagerbil innan jag beställde. 4-5 månaders leveranstid säger appen vilket suger.
Jag har en charge amps halo laddbox 11kw sedan 3 år tillbaka. Körde en Mercedes EQC innan Lynken så jag behövde lite mera effekt vid laddningen än vad som krävs till V60. Laddboxen krångla mkt i början. Fick in fukt i kontakten och kortslutning några gånger men charge amps skickade nya kontakter tills det funkade. Och nu är det inga problem längre.
Användarvisningsbild
av Perra83
Steine11 skrev: tis 21 dec 2021, 13:40
Perra83 skrev: tis 21 dec 2021, 12:41
Jag har en charge amps halo laddbox 11kw sedan 3 år tillbaka. Körde en Mercedes EQC innan Lynken så jag behövde lite mera effekt vid laddningen än vad som krävs till V60. Laddboxen krångla mkt i början. Fick in fukt i kontakten och kortslutning några gånger men charge amps skickade nya kontakter tills det funkade. Och nu är det inga problem längre.
Okej det är samma boxar som Volvo erbjuder. Det behövs ju ingen värsting till Volvos hybridbatterier. 20A huvudsäkring räcker inte till så mycket heller.
av djeppeFlesh
Beställde 2021-11-27 via cbv och fick det "förmånligare priset", då stod leveranstid 4 månader. Efter lite kontakt med support så kom status uppdatering in i volvo cars appen förra vecka, förväntad leverans i maj. Blev uppringd relativ fort efter beställning med fråga om vilken typ av vinterdäck som önskades och om jag ville ha en tillfällig kärra i väntan på leverans.

Fridens!

/Jesper
Användarvisningsbild
av Lustgasen
Någon som har erfarenhet av överdragsklädsel? Jag ska ju använda bilen i tjänsten och jag jobbar som byggare, så ibland är man lite dammig, och valt den bomullsinredningen, tacksam för input:)
(v60 t6 beräknad först v7, nu 9 :P)

God jul!
av falkeman
irrbloss skrev: tor 23 dec 2021, 15:04
s6025t skrev: tor 23 dec 2021, 11:19 Volvo har tagit fram ett sätesskydd som inte täcker sidoairbagen
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 17635/2022
Vet du om dessa passar till sportstolarna i R-design också? Hittar ingen info på länken om detta.
Man fick dessa till oceanrace bilarna från början, dessa har ju sportstolar så de passar som handsken, har dom på min v90 med sportskinn, de funkar bäst med lårstödet längst ut då sitter dom tight
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 315

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]