Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Yfront
@perhall, ja dom växer snabbt barnen. Bättre att eventuellt ha ett par lösa bältes kuddar ett tag för att istället ha bättre komfort och värme i baksätet.

@OFra, det vill man ju inte vara med om, bara att hoppas alla komponenter finns när den ska byggas
av Keno13
Verkar vara mycket nytt nu. Skulle testa bygga en XC60 på Volvos hemsida. Till min förvånan är det extremt mycket ändrat. Inga av de tidigare paketet (inscription/R-design) är kvar, istället har de samma paket som v90, Core, plus och ultimate.

Lite nyheter jag uppfatta:

*R-design fälgarna är borta
* möjlighet att välja 20 tummare
* i plus-paketet är r-design exteriör men interiör är samma som tidigare standard i inscription, alltså helläder comfort.
Sportstolar är nu ett tillval.
* Orreforsknoppen verkar ha bytt plats så ingår med sportstolarna och inte om man har helläder. Var tvärtom tidigare.
* BLIS verkar vara tillbaka och standard i alla paket
* Driver assistance borta som tillval, verkar nu vara standard.
* Ny färg har tillkommit.
* Dynamiska helljus verkar vara standard i plus.

Kan det vara MY23? Någon som i så fall vet när dessa är tänkta att börja byggas?
Någon som hört något av sin säljare vad som händer med befintligt order? Min börjar produceras i februari.
Användarvisningsbild
av bem
Keno13,
Blir dyr bil om man vill ha Orrefors växelspaksknopp… Men den är väldigt fin, jag har den i min V90 T6 Recharge Inscription 2022. Ingick då i Inscription.

På XC60 Recharge laddhybrid kan man få detta nedan som väl är nyhet (fast jag skulle själv aldrig välja till det):

Däck, Recharge™ (året runt)
+ 2 000 kr
Med dessa mycket mångsidiga 19-tumsdäcken är du beredd på många typer av väderförhållanden – året runt. De ger utmärkt grepp och bromsförmåga oavsett om vägen är torr och het, eller kall och våt – från sommar till milda vinterförhållanden, inklusive snö. Däcken är konstruerade för att ge en bekväm resa och kontrollerad körning, även i tuffa förhållanden, med oslagbar livslängd och optimerad bränsleförbrukning. Observera: Allvädersdäck ersätter vanliga sommardäck.

Däcken provkördes av en känd motorjournalist nyligen…

https://www.aftonbladet.se/bil/a/7d4n29 ... lvo-dacken

/Bo
Användarvisningsbild
av poseidon
Jag kan inte förstå hur Volvo, som säger sig prioritera säkerhet, säljer dessa däck till länder med vinterklimat. Ok i Marocko eller Saudiarabien.
av Qualia
På Polestar Engendered får nu Orrefors växel spak, det både ha vart innan med.
Fördel är ju alla säkerhets system är tillbaks.
synd är ju att samma laddnings effekt som nuvarande, med större batteri..
av Keno13
Ja man kan även få Orrefors om man väljer sportstolarna i plus-paketet. Men känns så jäkla dumt då jag för 1 månad sedan beställt en r-design (alltså då dessa stolar jag pratar om) men då är det inte Orrefors. Samt att BLIS är tillbaka är ju något man vill ha… fortfarande inte fått tag i säljaren får se vad han säger.
Risken om man får byta är att leverans blir efter sommaren vilket betyder att miljöbonusen troligtvis sänks från cirka 32 tkr till 7tkr. Frågan är hur andrahandsvärdet blir på dessa ”b-modeller” utan BLIS och Orrefors. (Lagt till alla andra förarsystem som nu är standard)
av Electric
Beställde en XC60 T8 PRO Edition Longrange i mitten av oktober och har 2/2 som senaste preliminärt lev. datum.
Har köpt bilen genom ett bra ramavtal så det blir mycket bil för pengarna.
Bygger jag samma bil idag med exakt samma utrustning blir bilen hela 57.000kr dyrare.
PRO Edition-Pkt som Volvo körde kampanj på under hela hösten har visat sig vara extremt prisvärt. Känslan säger att PRO Edition bilarna blir attraktiva på marknaden.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Är grundbilar oxå höjda 50000:-? Eller är det bara om man plockar på utrustning? Dessa höjningar är verkligen problematiska för vissa tjänstebilister och privatpersoner lämnar volvo helt känns det som.
  • 1
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 234
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens da[…]

Släpper vatten

Känn om det är blött under mattor[…]

Byte inre styrled