Moderator: Moderatorer

Lövet skrev: lör 18 dec 2021, 16:11
fjohan82 skrev:Det är körsträckan som sabbar för mig, vill minnas att det var närmare 2000 extra för mitt val.
Måste varit mycket mil extra, övermil kostar annars 10kr/mil, dvs 833kr/mån för 1000 extra mil per år. Inte kollat vad de tar om man vill "förbetala" en högre körsträcka. Men ibland finns faktiskt situationer där det är bättre att teckna avtalet på låg körsträcka och sedan betala för övermilen.
Det där med övermil har jag funderat på men inte kollat upp än, det ska jag göra. Skulle vi köra några hundra mil för mycket på tre år så får vi ta den kostnaden. När inlämningsbesiktningen sker får jag säkert MVG i omhändertagande och biltvätt så övermilen bryr de sig inte om 😀
Perra83 skrev: mån 20 dec 2021, 11:14
Lövet skrev: lör 18 dec 2021, 16:11
fjohan82 skrev:Det är körsträckan som sabbar för mig, vill minnas att det var närmare 2000 extra för mitt val.
Måste varit mycket mil extra, övermil kostar annars 10kr/mil, dvs 833kr/mån för 1000 extra mil per år. Inte kollat vad de tar om man vill "förbetala" en högre körsträcka. Men ibland finns faktiskt situationer där det är bättre att teckna avtalet på låg körsträcka och sedan betala för övermilen.
Det där med övermil har jag funderat på men inte kollat upp än, det ska jag göra. Skulle vi köra några hundra mil för mycket på tre år så får vi ta den kostnaden. När inlämningsbesiktningen sker får jag säkert MVG i omhändertagande och biltvätt så övermilen bryr de sig inte om 😀
Det låter bra! :-)
Min körsträcka på sommarsemestern är typ er årliga körsträcka, så.. ;-)
Köpt 4 bättre beggade vinterdäck idag, identiska med de jag har nu.
6-9 mm till priset av ett däck känns prisvärt. Får se hur de som ligger på nu klarar vintern eller om de behöver bytas.
Körde även om en saltbil på E18, så nu här hela högersidan vitprickig... :bored:
Har dessutom packat bilen inför morgondagens resa till julfirandet, inte dumt med 3 veckors ledigt :-)
fjohan82 skrev: mån 20 dec 2021, 18:50 Köpt 4 bättre beggade vinterdäck idag, identiska med de jag har nu.
6-9 mm till priset av ett däck känns prisvärt. Får se hur de som ligger på nu klarar vintern eller om de behöver bytas.
Körde även om en saltbil på E18, så nu här hela högersidan vitprickig... :bored:
Har dessutom packat bilen inför morgondagens resa till julfirandet, inte dumt med 3 veckors ledigt :-)
Skoj, vart ska ni?

Jag hoppas på en uppsättning 18” till vinterpuckar men betalade ”typ ingenting” för nuvarande 17” tyvärr
71E7A0A9-8665-464E-B270-110E3142B642.jpeg
71E7A0A9-8665-464E-B270-110E3142B642.jpeg (825.6 KiB) Visad 651 gånger
Kommer ni till Tirol ordnar jag en Aperol och DOA (Drink On Arrival) 😆
Micce1980 skrev: mån 20 dec 2021, 19:31
fjohan82 skrev: mån 20 dec 2021, 18:50 Köpt 4 bättre beggade vinterdäck idag, identiska med de jag har nu.
Skoj, vart ska ni?

Jag hoppas på en uppsättning 18” till vinterpuckar men betalade ”typ ingenting” för nuvarande 17” tyvärr

71E7A0A9-8665-464E-B270-110E3142B642.jpeg
Kommer ni till Tirol ordnar jag en Aperol och DOA (Drink On Arrival) 😆
Ska hela vägen till sydöstra Småland! 😂
Efter nyår funderar jag dock på en resa till Norrland, får se hur det blir med den saken😊
Har aldrig varit norr om Gävle (men kört bil både till Grekland, Irland, Gibraltar och Ukraina) så det är hög tid🤐👍
fjohan82 skrev: mån 20 dec 2021, 18:41
Perra83 skrev: mån 20 dec 2021, 11:14
Lövet skrev: lör 18 dec 2021, 16:11 Måste varit mycket mil extra, övermil kostar annars 10kr/mil, dvs 833kr/mån för 1000 extra mil per år. Inte kollat vad de tar om man vill "förbetala" en högre körsträcka. Men ibland finns faktiskt situationer där det är bättre att teckna avtalet på låg körsträcka och sedan betala för övermilen.
Det låter bra! :-)
Min körsträcka på sommarsemestern är typ er årliga körsträcka, så.. ;-)
Ja du kör väldigt mycket :-D Absolut inga fel i det!
Jag skulle gärna köra mindre men man är väl lat. Vi skulle klara oss med en fjuttbil egentligen men det är inget vi vill ha. Kul med nytt.
Ska beställa en laddbox så ja kan hålla koll på elförbrukningen.
I helgen var det ju ljuva plusgrader ute så jag passade på att spola av henne, vilket verkligen behövdes.
Just det, här står hon bredvid sin en månad gamla kompis. Det är inte en retro-Porsche eller en modern Honda E, men frugan bestämde (och beställde) eftersom hon tycker Volvon är för stor och halvbritt som hon är så var märkesvalet enkelt.
Bild
grillchips skrev: tis 21 dec 2021, 17:29 I helgen var det ju ljuva plusgrader ute så jag passade på att spola av henne, vilket verkligen behövdes.
Just det, här står hon bredvid sin en månad gamla kompis. Det är inte en retro-Porsche eller en modern Honda E, men frugan bestämde (och beställde) eftersom hon tycker Volvon är för stor och halvbritt som hon är så var märkesvalet enkelt.
Bild
Klockrent :) De är rätt skoj att köra
  • 1
  • 1589
  • 1590
  • 1591
  • 1592
  • 1593
  • 1912
Vilken packbox ?

Packboxen mellan motor o låda läcker ol[…]

Det går inte att använda en avdragare l[…]