- tor 25 aug 2005, 23:09
Min SRS-lampa lyser, felkoden visar "avbrott bältessträckare vänster". Nån som vet om man måste byta sträckaren eller om det bara är kontaktfel?
Moderator: Moderatorer
pies skrev:Min SRS-lampa lyser, felkoden visar "avbrott bältessträckare vänster". Nån som vet om man måste byta sträckaren eller om det bara är kontaktfel?sällan kontaktfel på volvo.
CarMan skrev:tja eller som det är på mer än hälften av dom vi ser?.... ta ur kontakten.. rengör den med elektronikspray... sätt tillbaka den.. voila.. inga fel längre.. det har blivit mera än 3ohm i kontakten och det registreras som avbrott på ledningen felkodsmässigt..pies skrev:Min SRS-lampa lyser, felkoden visar "avbrott bältessträckare vänster". Nån som vet om man måste byta sträckaren eller om det bara är kontaktfel?sällan kontaktfel på volvo.
felkoden betyder att felet finns mellan styrenheten & bältessträckaren, det kan altså lika gärna vara innan bältessträckaren.
men jag gissat på själva bältessträckaren. är felet permanent kan man lätt mäta med en atrapp.
pies skrev:Var sitter kontakten som skall rengöras?den som ska rengöras är sladd delen av bältes sträckaren då.
Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]
Näe det ska inte kunna hända. Nu var det[…]