- tis 14 dec 2021, 21:38
Beg på skroten kändes inte som ett alternativ då alla håller på att rasa och det kostar multum att byta och då vill man inte sätta dit något halvkass.
Jag köpte en renoverad kraftigt förstärkt vinkelvöxel och ny hylsa, båda med garanti på att palla 500 hk. Känns bättre än original som rasade vid 14.000 mil.
MarcusJ skrev: ↑tis 14 dec 2021, 20:54Exakt så lät min. Det var den berömda hylsan fram som rasat, den tog så klart med sig splinsen på utgående axel på vinkelväxeln så hela vinkelvöxeln måste bytas.apersson850 skrev: ↑tis 14 dec 2021, 20:34 Kolla däcken så de är jämnt slitna. Vår ena XC70 fick något slags fnatt i bakvagnen och slet ner innerkanten på bakdäcken rejält. Det lät konstigt innan jag fattade vad som hände.Är helt säkert inte det. Ljudet uppstod tämligen plötsligt i söndags eftermiddag, låter som om man knackar på stål med en liten kulhammare när man startar från stillastående och kör iväg och när man backar.
Var nere hos min lokala bilmek i eftermiddags, de hade upp bilen på lyft och undersökte. Något är på gång mekaniskt, ska in på ordentlig felsökning nästa onsdag.
Stålsätter mig för att behöva byta hela bakdiffen...
Beg på skroten kändes inte som ett alternativ då alla håller på att rasa och det kostar multum att byta och då vill man inte sätta dit något halvkass.
Jag köpte en renoverad kraftigt förstärkt vinkelvöxel och ny hylsa, båda med garanti på att palla 500 hk. Känns bättre än original som rasade vid 14.000 mil.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
- By jornor02