fjohan82 skrev: ↑tis 14 dec 2021, 10:44
Jag tänker på annan utrustning, olika innehåll i utrustningspaket, nya fälgar, andra färger etc. som kan skilja mot vad man ursprungligen beställde.
Skillnader mellan årsmodeller helt enkelt.
Kika i din ursprungliga order vad du beställde.
Ändringar som görs p.g.a. årsmodellbyte (från MY22 till MY23) borde hänga med även om utrustningsnivåerna kallas annat på MY23. Om du beställt en färg ursprungligen på en MY22:a (t.ex. Pebble Grey) som inte finns längre på MY23 då är det rimligen så du får välja en annan färg. Knepiga blir om du beställt t.ex. en Inscription MY22 och då tror jag nästan du behöver upp på en Ultimate idag på en MY23 men då får du en del utrustning som inte ingår i en Inscription som t.ex. 360-graders kamera. Men det är väl Volvos/din säljares problem lösa det. Du har ditt avtal att luta dig mot.
Fälgar: är det olika standardfälgar på MY22 och MY23 på den modell du beställde ursprungligen? Syns väl när man bygger sin Volvo vad som är standardfälgarna idag i alla fall. Brukar se rätt snygga ut. På min V90 T6 Recharge Inscription 2022 är det 10-Spoke Black Diamond Cut 19 tum, vinterhjul 5-Spoke Black Diamond Cut 18 tum.
På min V90 som ursprungligen beställdes som en 2021:a late blev det så att Volvo ändrade till en 2022 early så det blev det jag fick. Några ändringar blev det då: jag blev utan bensinvärmaren så det fick jag betala extra för (3900 kr) trots att bensinvärmare ingick som standard på 2021:a (de hade plockat bort den på 2022 som standard utrustning). Sen fick jag Google Android Automotive infotainment istället för Sensus. Lite bättre räckvidd på batteri, 61 km WLTP. Och det kanske var nån annat också men inget som var av betydelse egentligen.
Du får nog vara beredd godta vad som finns på MY23 men du skall nog stå på dig att inte behöva betala extra för nåt om det är Volvo som ändrat från 2022:a till 2023:a. Jag var lite för snäll/dum och stod inte på mig om bensinvärmaren, den borde jag inte ha betalat för egentligen.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.