- tis 30 nov 2021, 13:52
Själv köpte vi en XC90 Recharge i början på november. Försäljaren sa i slutet av feb. När allt var bekräftat hamnade vi på vecka 18
Moderator: Moderatorer
goranbtkemi skrev:Själv köpte vi en XC90 Recharge i början på november. Försäljaren sa i slutet av feb. När allt var bekräftat hamnade vi på vecka 18Ingen dålig försening :-S
Cokeisit skrev: ↑tis 30 nov 2021, 10:19Åh, det här väcker ju hopp! Tack för svar! Bilen kommer som företagsleasing/förmånsbil så jag kan inte följa någon leveransstatus osv, och sedan jag beställde har jag inte hört något förutom att jag själv frågade i augusti utan att de kunde ge något svar... Det var när jag frågade igen häromveckan som jag fick höra vecka 7.EmilC skrev:Jag blir så avis på er som verkar ha ca 16-20 veckors leveranstid. Jag beställde Volvo V90 CC under v. 23 och har preliminär leveransvecka v. 7.Jag beställde en V90CC B6 v 18 och den slog om till byggd i fredags med planerad leverans v 50. Så då låter din tid som rimlig iom julledigheten.
Någon mer som beställt just V90 CC som fått vänta?
Skickat från min XQ-BQ52 via Tapatalk
EmilC skrev: ↑tor 09 dec 2021, 08:15Be din ÅF om info för att kunna följa leveransstatusen.Cokeisit skrev: ↑tis 30 nov 2021, 10:19Åh, det här väcker ju hopp! Tack för svar! Bilen kommer som företagsleasing/förmånsbil så jag kan inte följa någon leveransstatus osv, och sedan jag beställde har jag inte hört något förutom att jag själv frågade i augusti utan att de kunde ge något svar... Det var när jag frågade igen häromveckan som jag fick höra vecka 7.EmilC skrev:Jag blir så avis på er som verkar ha ca 16-20 veckors leveranstid. Jag beställde Volvo V90 CC under v. 23 och har preliminär leveransvecka v. 7.Jag beställde en V90CC B6 v 18 och den slog om till byggd i fredags med planerad leverans v 50. Så då låter din tid som rimlig iom julledigheten.
Någon mer som beställt just V90 CC som fått vänta?
Skickat från min XQ-BQ52 via Tapatalk
Lockis skrev: ↑mån 06 dec 2021, 14:40Är ny i volvovärlden. Vad innebär my23? Sist jag hade en s40 fanns det typ fas1, fas2 etc. Är det samma sak?goranbtkemi skrev:Själv köpte vi en XC90 Recharge i början på november. Försäljaren sa i slutet av feb. När allt var bekräftat hamnade vi på vecka 18Ingen dålig försening :-S
v.22 börjar man tillverka my23 har jag fått höra
goranbtkemi skrev: ↑tor 09 dec 2021, 14:20MY är modellår/årsmodell.Lockis skrev: ↑mån 06 dec 2021, 14:40Är ny i volvovärlden. Vad innebär my23? Sist jag hade en s40 fanns det typ fas1, fas2 etc. Är det samma sak?goranbtkemi skrev:Själv köpte vi en XC90 Recharge i början på november. Försäljaren sa i slutet av feb. När allt var bekräftat hamnade vi på vecka 18Ingen dålig försening :-S
v.22 börjar man tillverka my23 har jag fått höra
Ska man kontakta säljare och höra om det är värt stt vänta? Vi väntade först så vi skulle få det nya batteriet.
SundanceKid skrev: ↑lör 11 dec 2021, 16:53 XC90 T8 R-design PRO leverans framflyttad 9 veckor inatt, nu är det V17. Order lagd slutet av oktober.Fy fan, jag kollade nu med, framflyttad 2 veckor.. v12. Beställd början oktober
Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]