Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ted68
Jag lämnade in bilen för byte av låskistorna idag.
Tyvärr så var det en del skrapmärken på några dörrsidor efter bytet, bara en dörrsida som har karat sig helt utan några märken.
Någon mer som har märkt av detta?
Jäkligt trist när det blir så :bored:
Användarvisningsbild
av Ted68
S6024t skrev: tor 02 dec 2021, 21:34 Och vad ska vi göra åt det,bättre att du tar det med verkstaden som gjorde jobbet..
Du ska inte bry dej, jag bara undrade om nån mer hade märkt av det vid byte
av III
Har inte bytt. Men skadar de panelerna så ta det med verkstaden. Det ska man ju slippa . Dåligt av dem. Håller en tumme för att de byter panelerna utan tjafs.

Är lite nyfiken på senaste uppdateringen. När kom den? Om m man har en -21 late, har man då senaste versionen eller ska man ställa bilen ute några nätter i kyla så man kan påvisa fel. Så man slipper störningar om man åker till fjällen eller så framöver.
Användarvisningsbild
av Ted68
III skrev: tor 02 dec 2021, 21:43 Har inte bytt. Men skadar de panelerna så ta det med verkstaden. Det ska man ju slippa . Dåligt av dem. Håller en tumme för att de byter panelerna utan tjafs.

Är lite nyfiken på senaste uppdateringen. När kom den? Om m man har en -21 late, har man då senaste versionen eller ska man ställa bilen ute några nätter i kyla så man kan påvisa fel. Så man slipper störningar om man åker till fjällen eller så framöver.
Då borde du väl ha de nya låskistorna, men det verkar ju tyvärr inte vara helt löst med att låskistorna fryser. Men jag hoppas att det blir bättre nu.
Användarvisningsbild
av Ted68
Ja, det är redan gjort och det blir säkert fixat. Vart lite arg igår när man är pedant. Och att man måste in med bilen igen. Har vart in med den rätt många gånger redan för småfel och det tar tid och kostar pengar. Får ju åka på arbetstid och har inte gratis bränsle heller. Jag har ju haft många nya Volvo innan utan några problem alls, men trots allt så är det en fin bil att köra :)
Byta bältet mitten bak??

Ja nu har jag stött på lite problem&h[…]

Jag har besiktigat på samma station sedan 19[…]

B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland[…]

Borde leda till skenade matpriser, saftig inflati[…]