Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
På semestern(juli) fick jag problem med att min vanliga nyckel inte fungerade. Den fick inte kontakt med bilen. Då bytte jag batteri med den orangea nyckeln som jag hade med mig och det fungerade igen. I Augusti bytte jag batteri och i oktober var det dags igen. Bytte batteri och allt fungerade. Nu, 22 november, fick jag byta batteri igen då nyckeln slutat fungera.

Det går snabbt på slutet också. När nyckeln börjar strula får jag låsa upp bilen med appen och sedan lägga nyckeln i facket mellan stolarna för att kunna starta bilen. Så var det i lördags. Men redan idag tar det lång tid innan jag kan starta bilen trots att nyckel ligger i facket mellan stolarna. Som om batteriet nästan är helt slut. Så på lördagen går det inte öppna bilen men relativt enkelt att starta den, idag, måndag, går det knappt starta bilen.

Någon som varit med om detta? Jag har haft en AirTag hängande på nyckel, men inte kan den störa på sådant sätt att batteriet laddas ut?
Hoppas du inte köpt något billigt batteri, typ Kjells egna eller liknande.
Köp kvalitetsbatteri!
av Primus
Så kan det nog vara.. :x . Att jag köpt dem hos Kjell... :-o
Har också problem med upplåsning, måste hålla nyckeln riktigt nära dörren sen nån vecka tillbaka. Batteriet tro?
Kan man byta på egen hand - har någon en bra beskrivning?
av Primus
Tompan60 skrev:Köp varta o problemet är löst. Kjell har bra saker ne. Inte knappcellsbatterier. Hade samma i min fjärr
Ska testa. Köper ofta på Kjell då de brukar ha hyfsad kvalitet.
PowerPulse skrev: mån 22 nov 2021, 20:07 Har också problem med upplåsning, måste hålla nyckeln riktigt nära dörren sen nån vecka tillbaka. Batteriet tro?
Kan man byta på egen hand - har någon en bra beskrivning?
Väldigt enkelt Det sitter ju en liten knapp upp på bågen. Den frigör ena plastkpåan. När du tagit bort plastkåpan finns det en liten låsmekanism som gör att du kan lossa den andra plastkåpan(kommer inte ihåg om du måste ta bort metallnyckeln, men tror inte det). Under plastkåpa två sitter ett vridbar lock som döljer batteriet. Locket är ganska kärv så du får ha lämpligt verktyg typ matkniv.. :-)

Jag har köpt en panel med nätficka fr&ar[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då känns[…]

Trögstartad XC60

Vår XC60, 2015 D4 AWD, har börjat bli l[…]

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han[…]