- sön 14 nov 2021, 22:19
Derank skrev: ↑sön 14 nov 2021, 22:13 Lite lustigt det där med att ladda sin privata bil på jobbet, har 3 kollegor som gnällt som fan i alla år då jag hade motorvärmare i bilen, jag satte i sladden på morgonen och sedan fick den står och brumma tills jag slutade kl 16Det där kommer skattmasen inte bli glad över. Det ska förmånsbeskattas. Förmodligen kommer det då smaka mer än vad det kostar om man inte har individuell mätning. Just därför många bolag idag tar hjälp av tex eways. För att slippa oroa sig för förmånsbeskattning. Och låta någon annan stå för administrationen.
Dom tyckte att det räckte med att man gick ut kl 14 och satte i sladden, det blev en kostnad för företaget när jag stog och brummade i 9timmar.
Nu då vi flyttade till nya lokaler blev det tidur på motorvärmarplatserna så man slår in avresetid sedan går de 2-3timmar.
Men du sk aveta vilket liv det blev nu när de inte kunde ladda sina privata hybrider, de tjatade till sig så vi fick 4stolpar som är på mellan kl 7-16.
Då frågade jag chefen om jag kunde få tanka bilen med 2liter diesel om dagen, for free, vadårå sa han? jomen de tankar ju sina bilar här varje dag, och det verkar ju vara ok.
Nu har frågan vandrat högre upp i ledet och väntar fortfarande på ett svar varför de kan men inte jag, vad tycker ni?
egentligen ska det ju förmånsbeskattas det de gör.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer