- fre 12 nov 2021, 13:33
Hej
Tack för ditt mejl.
Det är faktiskt en delsyntetisk olja. Vi kontrollerade också på Agrols hemsida för att säkerställa.
Vi tar informationen vidare för att ändra detta.
Vi önskar dig en trevlig helg!
Med vänlig hälsning
KalleJ skrev: ↑fre 12 nov 2021, 12:08Huruvida ryssarna håller med mig är ointressant i sammanhanget. Fick följande svar från Granngården ang Agrol Excellent 0W-30 på fråga huruvida den var helsyntetisk. Det står dessutom delsyntet på 10L dunken på Granngårdens hemsida om du förstorar dunken. Svar från Granngården nedan:Yaniz skrev:Har varit i kontakt med Granngården centralt och beskedet jag fått är att Agrol Excellent är en delsyntetisk motorolja. Inget jag skulle mata min motor med.Ryssarna håller inte med dig. De är jävligt petiga på olja annars.
Det står korrekt delsyntetisk på dunken (blir synigt vid förstoring) men felaktigt helsyntetisk i beskrivningen på hemsidan. Ifrågasätter även starkt huruvida det verkligen är en A5/B5 klassning som beskrivningen påstår.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/326 ... 0-svezhee/
Och ja grupp III mineralolja är basen i många "syntetiska" oljor i dagsläget.
Hej
Tack för ditt mejl.
Det är faktiskt en delsyntetisk olja. Vi kontrollerade också på Agrols hemsida för att säkerställa.
Vi tar informationen vidare för att ändra detta.
Vi önskar dig en trevlig helg!
Med vänlig hälsning
- Bees don't waste their time explaining to flies that honey tastes better than shit.