PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av anteb
#1464156
Måste alla axlar i lådan ur för att byta packningen till kåpan som sitter utgående axeln från lådan eller går det dela packningen och montera?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1464182
Länge sedan, men du kan ta bort "struten". Du får däremot inte ut ingående axel. Den sitter kvar i kullagret. Vill du däremot byta lagren (främre och bakre) får du ta isär lådan.
av anteb
#1464246
Om du menar struten den som sitter med 3 insex skruvar så är det inte den jag menar utan den andra sidan i alu. den stora papperspackningen, Var ska kopparbrickorna de 3 o-ringarn och den stora o-ringen sitta?
Bilagor
20210917_170224.jpg
20210917_170224.jpg (277.64 KiB) Visad 5302 gånger
Användarvisningsbild
av lennarte
#1464416
Är det packningssats till en M45 växellåda? Den har koppartätning till nivå och avtappnings pluggarna.
av anteb
#1464457
lennarte skrev: lör 18 sep 2021, 17:59 Är det packningssats till en M45 växellåda? Den har koppartätning till nivå och avtappnings pluggarna.
Beställde till M40 från vparts
av anteb
#1464460
LarsBd skrev: lör 18 sep 2021, 20:09 Stora o-ringen skall sitta på hållaren för hastighetsmätardrevet, de 3 små på skruvarna som håller struten ingående axel http://volvo1800pictures.com/vm/4/4_htm ... taljer.php . Kopparbrickorna hör till od-kontakten på locket. Vissa modeller kan även ha backljuskontakt/bältesvarnare på locket därav 2 st.
Och vart ska de 3 mellanstora o-ringarna vara?
av LarsBd
#1464521
Noterade inte att det fanns 3 mellanstora, ingen aning var de skulle kunna passa. Det enda jag kommer på det finns 3 av i den storleken är skiftaxlarna men har aldrig sett att det sitter o-ringar på dessa.
av anteb
#1464562
Bildok, hur får jag loss den delen som hastighetsvajern sitter i så man får dit packningen bakom?
Bilagor
20210919_201611.jpg
20210919_201611.jpg (398.86 KiB) Visad 5209 gånger
av LarsBd
#1464685
Tror att det sitter en låsring på utgående axel innanför tätningsringen, den bör du ta bort innan nästa försök. Kolla sedan noga att inte det har hänt något med synkroniseringen 3-4 växeln. Det är lätt hänt när utgående axeln dras bakåt att fjädrar och medbringare i synkroniseringen kommer ur läge.

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]