Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Förstår inte vad man ska med webbläsare till i bilen? Och med tanke på att volvo anser sig ett av de säkrare bilmärken så vore de ju korkat att ens lägga in möjlighet till det. Även om de blir svart när man rullar osv så ska de börja försöka hackas m.m. du kommer aldrig. Du kommer heller inte kunna få upp det i carplay, det är ju google och Apple bra på att spärra själva 🙈
bem skrev: mån 30 aug 2021, 22:05 Tackar för svaren. Ana väl det är ovanligt att man kunnat surfa ut på internet i en Volvo och att det inte går idag. Mest nyfiken nu när jag har en bil med hyfsat snabb internetanslutning via Telekom Hot Spot Drive som har 10 Mbit/s nedladdnings- och 2 Mbit/s uppladdningshastighet. Skall väl inte behöva vara sirap med den hastigheten om det gick surfa ut i en webbläsare i bilen. Gissar att det är sällsynt bland de flesta bilmärken att ha möjlighet surfa ut i webbläsare i bilens infotainmentsystem via nån app.
/Bo
Har du 10/2 i bilen?
Om man tittar i inställningarna för Android Auto i sin Androidmobil så kan man kryssa i och ur vilka appar som ska vara synliga på skärmen i bilen. Det är t.ex. Spotify, Maps, Waze och vad man nu valt att installera i mobilen som också kommer synas i bilen. Det finns ingen browser såsom Chrome eller Brave att välja vilket alltså betyder att man inte kan surfa via bilskärmen när man kör.
SundanceKid skrev: tis 31 aug 2021, 16:18
Har du 10/2 i bilen?
Ja Telekom Hot Spot Drive som tyska internetleverantören tillhandahåller som Volvo valt har 10 Mbit/s nedladdning och 2 Mbit/s uppladdning. Det är vad Telekom skriver att det skall vara på denna tjänst som följer med ny Volvo 2022:a. Svårt mäta om jag faktiskt har dessa hastigheter men Spotify funkar lika bra som dator med hyfsad hastighet på internetanslutning eller via mobiltelefon (4G i mitt fall).
Tycker du det är snabbt med 10/2 i en bils internetanslutning?
/Bo
Henkan skrev: tis 31 aug 2021, 16:51 Om man tittar i inställningarna för Android Auto i sin Androidmobil så kan man kryssa i och ur vilka appar som ska vara synliga på skärmen i bilen. Det är t.ex. Spotify, Maps, Waze och vad man nu valt att installera i mobilen som också kommer synas i bilen. Det finns ingen browser såsom Chrome eller Brave att välja vilket alltså betyder att man inte kan surfa via bilskärmen när man kör.
OK, men man tycker det borde vara OK att surfa om man står still med bilen. Fippla med en webbläsare medan man kör är förstås inte trafiksäkert så det förstår man ju.
/Bo
bem skrev: tis 31 aug 2021, 21:17
Har du 10/2 i bilen?
Ja Telekom Hot Spot Drive som tyska internetleverantören tillhandahåller som Volvo valt har 10 Mbit/s nedladdning och 2 Mbit/s uppladdning. Det är vad Telekom skriver att det skall vara på denna tjänst som följer med ny Volvo 2022:a. Svårt mäta om jag faktiskt har dessa hastigheter men Spotify funkar lika bra som dator med hyfsad hastighet på internetanslutning eller via mobiltelefon (4G i mitt fall).
/Bo
Nä fruktansvärt långsamt. Jag har mycket högre hastigheter i mina T8:or där jag använder Teliakort.
Har du 10/2 i bilen?
/Bo
Vilken operatörs nät går trafiken mot?
SundanceKid skrev: ons 01 sep 2021, 08:27
Har du 10/2 i bilen?
/Bo
Nä fruktansvärt långsamt. Jag har mycket högre hastigheter i mina T8:or där jag använder Teliakort.
OK, ja det kanske är lite långsamt men å andra sidanTelekom Hot Spot Drive är ju gratis (följer ju med ny bil, V90 T6 Recharge Plug-in Hybrid 2022:a i mitt fall). Frågan är dock om man kommer märka av så mycket den något långsamma hastigheten, nedladdningen i första hand, 10 Mbit/s. Märker inget ännu i alla fall med Spotify appen. Men det är klart att hämta nya kartor till Google maps navigeringen och så lär ju ta sin tid, dock kan man ju installera kartuppdatering via USB minne och då går det ju snabbt.
Hur snabb internetförbindelse har du via Teliakortet?
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
AndS skrev: ons 01 sep 2021, 08:33
Vilken operatörs nät går trafiken mot?
Försökt hitta information om det, har kollat i info som finns på mitt konto hos Telekom Deutschland GmbH "Hot Spot Drive" men hittar inget om operatörers nät som nyttjas i olika länder.
Borde vara nån av de större operatörerna gissar jag men vet som sagt inte vilken.
Tror bara Telekom Hot Spot Drive finns för/funkar i bilar med Google Android Automotive infotainment (som min V90 T6 Recharge Plug-in Hybrid 2022:a har).
/Bo
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]

Ventilationsgaller V90-18

Bilskrotar är ibland en bra källa till s[…]

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]