SundanceKid skrev: ↑ons 01 sep 2021, 08:27
bem skrev: ↑tis 31 aug 2021, 21:17
SundanceKid skrev: ↑tis 31 aug 2021, 16:18
Har du 10/2 i bilen?
Ja Telekom Hot Spot Drive som tyska internetleverantören tillhandahåller som Volvo valt har 10 Mbit/s nedladdning och 2 Mbit/s uppladdning. Det är vad Telekom skriver att det skall vara på denna tjänst som följer med ny Volvo 2022:a. Svårt mäta om jag faktiskt har dessa hastigheter men Spotify funkar lika bra som dator med hyfsad hastighet på internetanslutning eller via mobiltelefon (4G i mitt fall).
Tycker du det är snabbt med 10/2 i en bils internetanslutning?
/Bo
Nä fruktansvärt långsamt. Jag har mycket högre hastigheter i mina T8:or där jag använder Teliakort.
OK, ja det kanske är lite långsamt men å andra sidanTelekom Hot Spot Drive är ju gratis (följer ju med ny bil, V90 T6 Recharge Plug-in Hybrid 2022:a i mitt fall). Frågan är dock om man kommer märka av så mycket den något långsamma hastigheten, nedladdningen i första hand, 10 Mbit/s. Märker inget ännu i alla fall med Spotify appen. Men det är klart att hämta nya kartor till Google maps navigeringen och så lär ju ta sin tid, dock kan man ju installera kartuppdatering via USB minne och då går det ju snabbt.
Hur snabb internetförbindelse har du via Teliakortet?
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.