Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Hejsan,
Jo det är så här redan första dagen när jag hämtade ut min V60 20-03-23 på Finnvedens Bil så såg jag att toningen såg bedrövlig ut Brun/Lila det syns väl när solen ligger på bakre dörr sidorutorna, Bakre Sidor och Bakre Rutan dock ej de små dörr rutorna dem är ok.
Jag meddelade dem detta direkt efter jag fått bilen och dem skulle gå vidare med detta. Jag har nu kämpat över ett år med att det är fel på toningen men dem ger sig inte. Men nu har en vän varit inne på Volvo Cars Uppsala och på Bilia Segeltorp och dem sa med en gång att detta är ett batch fel som Volvo vet om och skall åtgärdas på Garantin. Jag meddelade detta till Finnvedens Bil men dem säger att så är inte fallet och hänvisar till chefen på avdelning för produktuppföljning och bildelansvariga inne på fabriken.

Jag vill nu veta nu om det är fler än jag som har detta bekymret med Fabrikstonade Tonade rutorna på V60 ?
IMG_9961.JPG
IMG_9961.JPG (966.64 KiB) Visad 1837 gånger
IMG_9962.JPG
IMG_9962.JPG (951.29 KiB) Visad 1837 gånger
Senast redigerad av 2 FlipperNo1, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Åtgärder inom nybilsgarantin kan du få åtgärdat hos vilken Volvoverkstad som helst. Det är Volvo som står för kostnaden, inte verkstaden.
Nu vet jag inte hur långt du har till en annan Volvohandlare, men det kan vara värt att vända sig dit.
Användarvisningsbild
av bem
Har fabrikstonade rutor på min V90 T6 Recharge. Alla 5 (7 i ditt fall) rutor skall vara svarta, inte som på din en avvikande svagt lilaliknande färg på bakdörrarna. Åk till annan Volvoåterförsäljare och säg som det är att din ordinarie vägrar inse fakta och ta dig an rutbytet på garantin.
/Bo
av jaronsso
Som nämnt står Volvo för garantin så Finnveden ska inte ha så mycket med det att göra mer än att de ska sköta ärendet mellan dig och Volvo, typ.
Låter lite märkligt att de inte fått till det om det är korrekt uppfattat av Volvo Cars Uppsala. Du får väl åka dit i värsta fall då?

Eller åk till annan närmsta annat än Finnveden.

Ärligt talat har jag svårt att tro att Finnveden har fel eller inte har gjort vad de kan. Särskilt om du har köpt bilen där. Det är inget stort för dem att ta lite bilder och skicka till Volvos garantiavdelning. Man ser ju väldigt tydligt att den stora är brun och den lilla är svart. På min bil kan det väl kanske se lite brunt ut i solen beroende på hur och var man tittar, men det ser ju åtminstone likadant ut på alla rutor, och om bilden är korrekt med verkligheten så ser mina rutor inte ens i närheten av så bruna ut.
av least
Det allra smidigaste är om du kontaktar Volvo Cars Swedens kundtjänst.
De har rätt kanaler för att hjälpa dig lösa detta.

Men det låter rejält underligt att din ÅF inte kan/vill lösa detta.
Har man verkligen kontakta sin säljsupport? För en ÅF ska inte kontakta fabriken direkt, det ska gå via det svenska marknadsbolaget.

https://www.volvocars.com/se/support/contact-us
av Hedda83
Jag har exakt samma på min V60 R-design MY19 uttagen 2018-11 bor i Nässjö så här är det Nybergsbil som sköter om Volvo. jag ska påpeka detta för dem och se vad de säger. Är min för gammal eller kan man få detta bytt ändå?
av Hedda83
Mailade Volvo och fick detta svar.

Tack för ditt mejl.

Då vi har svårt att göra en bedömning av din bil utifrån ett mejl, rekommenderar vi dig att kontakta din närmaste auktoriserad Volvoverkstad.

Detta för att kunna säkerställa att rätt bedömning görs samt att du kan få ett relevant förslag på åtgärd, kostnad och tidsåtgång.

Verkstaden säkerställer även om det är ett fel som kan åtgärdas genom garanti.
B230F går fett

Om jag förstår det rätt så h[…]

Några joule snarare. Eller säg Wh ist[…]

Tack för alla svar, då har jag lite p&[…]

Rivit ut mittkonsolen, rengjort nya R-Design inred[…]