Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mh00811
Jag har tidigare köpt ut leasingbil (personalbil) från min arbetsgivare. De bilar vi leasar går via Volvo finans eller car pay som dom nu heter. Man har från deras sida bara gått in i listan och tittat på vad restvärdet är och sedan har man betalat det. Priset har varit fördelaktigt.
MEN fom nov 2020 har leasingbolaget bestämt att det inte är inom deras policy att sälja bilar till privatpersoner.
ALLA bilar ska auktioneras ut till bilhandlare.., surt nu när leasingen går ut och planen var att köpa ut bilen.
Användarvisningsbild
av perin
mh00811 skrev:Jag har tidigare köpt ut leasingbil (personalbil) från min arbetsgivare. De bilar vi leasar går via Volvo finans eller car pay som dom nu heter. Man har från deras sida bara gått in i listan och tittat på vad restvärdet är och sedan har man betalat det. Priset har varit fördelaktigt.
MEN fom nov 2020 har leasingbolaget bestämt att det inte är inom deras policy att sälja bilar till privatpersoner.
ALLA bilar ska auktioneras ut till bilhandlare.., surt nu när leasingen går ut och planen var att köpa ut bilen.
Vad jag förstått hos oss får man köpa ut bilen (personalbil) till motsvarande pris som högsta budet på auktionen. Nu har jag inte personalbil själv så helt säkert vet jag inte.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Japp så har det varit i många år på min firma- bilansvarig reserverar bilen till högstbjudande. Därefter genomförs transaktionen direkt med leasebolaget, pengar på kontot inom 72 timmar.

Några joule snarare. Eller säg Wh ist[…]

Tack för alla svar, då har jag lite p&[…]

Rivit ut mittkonsolen, rengjort nya R-Design inred[…]

Hej! Det är så att mitt vänster h[…]