volvofantast skrev: ↑ons 18 aug 2021, 16:17 Någon specielt att tänka på om man ska titta på en sådan bil?Utöver det vanliga fel som alla V70 MY08-16. Motorn är 5-cyl så skottsäker
Moderator: Moderatorer
volvofantast skrev: ↑ons 18 aug 2021, 16:17 Någon specielt att tänka på om man ska titta på en sådan bil?Utöver det vanliga fel som alla V70 MY08-16. Motorn är 5-cyl så skottsäker
pb81 skrev:Skottsäker förutom remproblemet då? =) Det är ju frihjulet på generator eller ACkompressorn som kan ställa till det för motorn. Min femma har gått 18k mil och jag bytte frihjulet på generatorn i förebyggande syfte i somrasVill minnas att dieslarna fick nån ny kåpa efter -12 eller något sådant, som skulle skydda mot att remmarna kramas. Vet inte om det stämmer dock (har inte diesel själv).
Steffe3 skrev:Finns kåpa att eftermontera till <MY12pb81 skrev:Skottsäker förutom remproblemet då? =) Det är ju frihjulet på generator eller ACkompressorn som kan ställa till det för motorn. Min femma har gått 18k mil och jag bytte frihjulet på generatorn i förebyggande syfte i somrasVill minnas att dieslarna fick nån ny kåpa efter -12 eller något sådant, som skulle skydda mot att remmarna kramas. Vet inte om det stämmer dock (har inte diesel själv).
Hej! Min Volvo 744 -88 med B230FK motor i väg[…]