- tis 17 aug 2021, 13:05
Din bil är nog inte lika rostig som min
HitTheRoadJack skrev: ↑tis 17 aug 2021, 12:53Lycka till!fjohan82 skrev:Tack för all input!Bra kämpat ändå - jag ska göra samma resa snart så få vi se hur det går.
Jag hade ett 9V batteri och satte mot motorn, det surrade i motorn så man hörde att den gick åt båda håll, men den drog inte i kolven åt något håll.
Helt stumt, konstigt men sant. Kanske hade den puttat ut kolven för långt med tanke på hur belägget såg ut, har ingen aning. Den har ju uppenbart funkat och tryckt på beläggen, de är jämnt slitna och så.
Skruvarna till motorn satt som berget, annars var min tanke också att lossa den för att komma runt problemet men vågade inte dra om jag hade sabbat dom. Då hade förmodligen bilen fortfarande hängt kvar där i hallen.
Nu har jag varit till den lokala verkstan som skruvar med allt och allas på hjul ( och nyare/finare bilar än min).
Han hade nog varit med om detta innan, han bad mig lägga alla delarna i bilen och ställa den utanför på fredag morgon så ska de "Börja om från början" som han uttryckte det.
Blir den bästa lösningen för mitt eget välmående
Din bil är nog inte lika rostig som min

Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...