Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Fick precis svar från ÅF som tittat på min snart 3 år gamla V60 T8 där elbakluckan öppnar som vanligt men som därefter ramlar ner ca halvvägs, lagom för att jag alltid får den i huvudet.

Tydligen byter man bägge motorerna/dämparna (integrerade) till en kostnad av >8kkr men dessa är restade så jag får dras med det här irriterande felet ett tag till. Bilen har gått strax över 7000 mil så detta var inget jag väntat mig.

Någon som haft samma fel?
Jag frågade om någon kampanj gällde men fick nekande svar av teknikern. Däremot har jag hittat en hel drös med eldämpare på Bildelsbasen, där ligger de på ca 1500:- stycket. De kan väl inte vara så svåra att byta själv tänker jag?
Jag var nere och hämtade bilen nu, tydligen är det sådan jäkla brist på dessa dämpare att de inte ens går att beställa så jag slog till på ett par begagnade diton på Bildelsbasen, totalt 2700:-. Teknikerna räknade med att kunna smäcka dit dem på en timme.
Jag har MY2019. Teknikern sade att utförandet på dämparna ändrats något.
Zanders skrev: tis 17 aug 2021, 14:25 Vilken årsmodell? Tror som sagt det har kommit uppdaterade versioner på senare år.
Hmm, jadu, det lär jag nog göra...hoppas på bättre tur denna gång.
Zanders skrev:Tänkte mer på dom du köpte så du inte åker på samma skräp om ett par år igen.

Jag har en ställbar wg samt chip från d[…]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har du några andra symptom på bilen &a[…]

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]