Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Dåligt med kollektivtrafik ut till de tänkta hyggena? :roll:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Noodles skrev:Vad har skogshuggare med bilar att göra.. :)

Lycka till med affärerna!
Det ska jag berätta för dig.
I min utbildning ingick det ungefär 16 timmars meckande i veckan. Meckande med: skogsmaskiner, motorsågar, samt skolans alla bilar. Däremellan meckade man med sin egen bil.
Svar nog?
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Brainded skrev:Ser riktigt fin ut i lacken du!
Bromma, mina gamla trakter! Drottningholmsleden, en snöig natt, gles trafik och bakhjulsdriven volvo kan jag rekommendera ;)

Men i den där prisklassen kanske en 850 kan vara vettigare att titta på?
(men lastutrymmet är ju snäppet mindre iofs)

mvh
Anders´

Edit: hmm nu fick jag visst en 2a längst fram i antalet inlägg.

Lacken var det inget fel på... men annat meck.
Jag insåg rätt snabbt att avgassystemet kommer att behöva bytas, kupéfläkten likaså... för att inte tala om skrammlandet från grenröret. (Som iof kan handla om en lös plåt eller dylikt, svårt att se från regnvåt, svart asfalt) Utöver det så gick inte motorn riktigt bra...
Så, nä, det blev ingen affär.
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Ericsson skrev:Jag trodde alla var feminister nuförtiden!?!

Någon sa nån gång "Man ska vara rädd om sina fördomar, utan dom vet man ingenting".

Du gör själv samma sak i din rubrik: "Vad är det med er killar egentligen?!". Är inte det att generalisera lite grann...

Mina fördomar ser ut så här: Kvinnor vet ingenting om bilar, har noll mekanisk empati och kan endast ha begagnade bilar pga. av någon snäll man i sin omgivning alternativt plånbok och verkstad. Typiskt kvinnligt citat "Det lyser en röd lampa i bilen, ska det vara så?"...

Men verkligeheten ser säkert annorlunda ut, det där är ju bara fördomar ;-)

Jag tror vi alla har fördomar lite till mans. (Eller kvinns? ;-) )

Nä, jag är ingen feminist och kommer heller aldrig att bli det.
Jag tror på att det faktiskt finns en mening med att det finns 2 olika kön, man har helt enkelt lite olika förutsättningar för saker och ting. Både fysiska och biologiska. Därmed inte sagt att man inte ska hänge sig åt sina specifika intressen... jag gillar bilar, vissa killar gillar att jobba med barn eller som sjuksköterskor.

I vår familj är det min sambo som säger: -Haaannnnaaa, det lyser en röd lampa på instrumentpanelen, vad är det och varför lyser den?!
Å andra siden har han stenkoll på datorer, vilket jag inte har mycket koll på. Förövrigt så var det JAG som öppnade plånboken och köpte sambon en bil, som JAG valt ut och kollat. Jösses, va?! ;-)
Användarvisningsbild
av Irrblosset
"Bromma, mina gamla trakter! Drottningholmsleden, en snöig natt, gles trafik och bakhjulsdriven volvo kan jag rekommendera"

Vi hade en underbar sjö när jag gick min skogsbruksutbildning, och den bottenfrös alltid på vintrarna. Gissa vad vi gjorde där på nätterna?! Gissa om grannarna omkring sjön gillade det?! Dom gjorde allt för att stoppa våra israce, en gång lade dom ut massor av stockar för nerfarten till sjön.
Men vad dom inte visste var att jag alltid hade motorsågen i bakluckan... *mo ha ha ha*
Så det blev smala trissor av deras stockar och sen fick dom inte sova den natten heller! *minns sin gamla ungdom*
av ljungström
Irrblosset skrev:Tack Anders, för dom orden!!! *mena*

Den här bilen:
http://www.blocket.se/vi/13757754.htm?ca=11_s
Det där är en gammal arbetsbil från Telia/Flextronics. Brukar vara hårt körda och slitna både utvändigt och invändigt. Inget att rekommendera. Seriöst att ta bilderna samt valda delar av annonstexten direkt från kvd.se (där säljaren troligen köpt bilen).
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Ljungström...
Den kändes faktiskt rätt sliten... :-)

Att du inte skulle få kallstarta eller dra h[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]