Ericsson skrev:Jag trodde alla var feminister nuförtiden!?!
Någon sa nån gång "Man ska vara rädd om sina fördomar, utan dom vet man ingenting".
Du gör själv samma sak i din rubrik: "Vad är det med er killar egentligen?!". Är inte det att generalisera lite grann...
Mina fördomar ser ut så här: Kvinnor vet ingenting om bilar, har noll mekanisk empati och kan endast ha begagnade bilar pga. av någon snäll man i sin omgivning alternativt plånbok och verkstad. Typiskt kvinnligt citat "Det lyser en röd lampa i bilen, ska det vara så?"...
Men verkligeheten ser säkert annorlunda ut, det där är ju bara fördomar 
Jag tror vi alla har fördomar lite till mans. (Eller kvinns?

)
Nä, jag är ingen feminist och kommer heller aldrig att bli det.
Jag tror på att det faktiskt finns en mening med att det finns 2 olika kön, man har helt enkelt lite olika förutsättningar för saker och ting. Både fysiska och biologiska. Därmed inte sagt att man inte ska hänge sig åt sina specifika intressen... jag gillar bilar, vissa killar gillar att jobba med barn eller som sjuksköterskor.
I vår familj är det min sambo som säger: -Haaannnnaaa, det lyser en röd lampa på instrumentpanelen, vad är det och varför lyser den?!
Å andra siden har han stenkoll på datorer, vilket jag inte har mycket koll på. Förövrigt så var det JAG som öppnade plånboken och köpte sambon en bil, som JAG valt ut och kollat. Jösses, va?!