intressant info under Water leaks into the interior
https://differentcarreview.com/2019/05/ ... 2000-2009/
Uppdaterar:
Ibland är det konstigt kul att handla original Volvo delar. kollade runt igår kväll på nytt lock till kupén filterhållaren på Ebay och övrigt på nätet verkar gå att få tag på mellan 280 till 400 kr plus frakt. ringde nyss Rejmes här i stan. och har nu beställt ett nytt lock hämta det på fredag när jag åker hem från Kungsörstorp .Volvo original lock inklusive tätning.
Och bäst av allt. Gissa priset, Ju
143 kronor
Så nu åker frugan omkring med XC70s passagerarsidas golvmatta uppfläkt i torkningsposition tills helgen då de blir installation av nytt rakt lock . Återkommer efter den operationen. Sen har jag dock en misstanke att det ändå kommer in vatten där de inte är tänkt. Den U formade plast list som sitter i nedkant på vindrutan blir "glapp" med tiden och medför att en del av de vatten som vid regn skall rinna över från rutan till plastsjoket över torpedväggen inte riktigt tar allt vatten uten en del rinner emellan och då kommer det att rinna exact rätt ner i fläkten. Ska ta en bild/film i helgen för att förtydliga vad/hur jag menar