- ons 31 okt 2007, 11:57
V70BiFuel03 skrev:När man som bilägare är i färd med att sälja bilen.... speciellt när man är smärtsamt medveten hur mycket man betalade för bilen då den köptes (i förhållande till hur mycket man kommer att få), hur mycket man spenderat på service & omvårdnad..... så tycker man ju med all rätt att man borde kunna få si & så mycket för den.... MEN, tyvärr så är ju realiteten oftast inte sådan.87 tusen kan väl inte vara så svårt att få fram. Jag skulle aldrig köpa en bil för 87 tusen på avbetalning. Vill de ta lån kan de väl gå till banken.
Den krassa verkligheten när medel svensson ska köpa bil är att det är två saker som är avgörande för om det ska bli någon affär (då menar jag inte härken som kostar 15k utan runt 100k eller över); nämligen priset OCH ifall det går att fixa finansiering. Det är klart att det finns undantag bland Sven & Nisse men de som stegar fram med 150-200k cash är snarare Mehmet, Achmet & med kompisar.
Jag kan slå vad om en Göteborgs Pizza :) att ifall trådskaparen hade kunnat skriva "Finansiering kan ordnas" i annonsen så hade det inte tagit lång tid tills dess att telefonen ringt.