Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sevak
V70BiFuel03 skrev:När man som bilägare är i färd med att sälja bilen.... speciellt när man är smärtsamt medveten hur mycket man betalade för bilen då den köptes (i förhållande till hur mycket man kommer att få), hur mycket man spenderat på service & omvårdnad..... så tycker man ju med all rätt att man borde kunna få si & så mycket för den.... MEN, tyvärr så är ju realiteten oftast inte sådan.
Den krassa verkligheten när medel svensson ska köpa bil är att det är två saker som är avgörande för om det ska bli någon affär (då menar jag inte härken som kostar 15k utan runt 100k eller över); nämligen priset OCH ifall det går att fixa finansiering. Det är klart att det finns undantag bland Sven & Nisse men de som stegar fram med 150-200k cash är snarare Mehmet, Achmet & med kompisar :wink: .

Jag kan slå vad om en Göteborgs Pizza :) att ifall trådskaparen hade kunnat skriva "Finansiering kan ordnas" i annonsen så hade det inte tagit lång tid tills dess att telefonen ringt.
87 tusen kan väl inte vara så svårt att få fram. Jag skulle aldrig köpa en bil för 87 tusen på avbetalning. Vill de ta lån kan de väl gå till banken.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Sevak skrev:
V70BiFuel03 skrev:När man som bilägare är i färd med att sälja bilen.... speciellt när man är smärtsamt medveten hur mycket man betalade för bilen då den köptes (i förhållande till hur mycket man kommer att få), hur mycket man spenderat på service & omvårdnad..... så tycker man ju med all rätt att man borde kunna få si & så mycket för den.... MEN, tyvärr så är ju realiteten oftast inte sådan.
Den krassa verkligheten när medel svensson ska köpa bil är att det är två saker som är avgörande för om det ska bli någon affär (då menar jag inte härken som kostar 15k utan runt 100k eller över); nämligen priset OCH ifall det går att fixa finansiering. Det är klart att det finns undantag bland Sven & Nisse men de som stegar fram med 150-200k cash är snarare Mehmet, Achmet & med kompisar :wink: .

Jag kan slå vad om en Göteborgs Pizza :) att ifall trådskaparen hade kunnat skriva "Finansiering kan ordnas" i annonsen så hade det inte tagit lång tid tills dess att telefonen ringt.
87 tusen kan väl inte vara så svårt att få fram. Jag skulle aldrig köpa en bil för 87 tusen på avbetalning. Vill de ta lån kan de väl gå till banken.

Nä jag kan väl personligen hålla med dig där.... (i ditt fall så spelar det säkert oxå roll att det uppenbarligen finns väldigt gott om s80´s på beg marknaden). Jag har själv inte köpt min bil på avbetalning..... men, jag är i alla fall övertygad om att väldigt många familjer ute i landet INTE har mycket annat val än att ta bilen på finans. För den som inte har för vana att ta saker på avbetalning så kanske det ter sig främmande men det är jävligt vanligt (då menar jag allt ifrån nya soffgruppen till nya 50" LCD TV´n osv osv).

Hur som helst, lycka till med säljandet :wink:
av Sevak
Har nu gjort en ny annons för 5e gången. Nu låter jag den va så här och hoppas den blir såld.
av Sevak
V70BiFuel03 skrev:
Sevak skrev:

Nä jag kan väl personligen hålla med dig där.... (i ditt fall så spelar det säkert oxå roll att det uppenbarligen finns väldigt gott om s80´s på beg marknaden). Jag har själv inte köpt min bil på avbetalning..... men, jag är i alla fall övertygad om att väldigt många familjer ute i landet INTE har mycket annat val än att ta bilen på finans. För den som inte har för vana att ta saker på avbetalning så kanske det ter sig främmande men det är jävligt vanligt (då menar jag allt ifrån nya soffgruppen till nya 50" LCD TV´n osv osv).

Hur som helst, lycka till med säljandet :wink:
Tack så mycket. Men jag förstår inte hur folk kan ta så mycket saker på avbetalning. Spara pengarna istället och köp när du har råd. Tar man allt på avbetalning hur kul är det när alla fakturor kommer slutet på månaden. Sen ska man ju betala ränta och skit också. Jag sparar tills jag har råd.

Nu hoppas vi bilen blir såld. Så jag kan köpa nya 07an. Egentligen är inte det här min bil utan familjens. Samma med den nya vi ska köpa.
Användarvisningsbild
av bafnus
Nu hoppas vi bilen blir såld. Så jag kan köpa nya 07an. Egentligen är inte det här min bil utan familjens. Samma med den nya vi ska köpa
Du får väl byta in den annars då :roll: om du nu skall köpa en ny 07:a :roll:

Eller sänk priset ytterligare...:???:

/ bafnus / :???:
av Sevak
bafnus skrev:
Nu hoppas vi bilen blir såld. Så jag kan köpa nya 07an. Egentligen är inte det här min bil utan familjens. Samma med den nya vi ska köpa
Du får väl byta in den annars då :roll: om du nu skall köpa en ny 07:a :roll:

Eller sänk priset ytterligare...:???:

/ bafnus / :???:
Ska köpa en begagnad 07a som rullat 700mil
av Sevak
Är den nya annonsen bättre?
Användarvisningsbild
av Zalt
Ser klart bättre ut, men alltså "Familjen" behöver du inte ta med och undvik förstärkningsord som otroligt fin

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=710984 och ha detta i åtanke om någon kommer och vill provköra din bil.

Är det inte smidigast och byta in den istället vid nybilsköp?
Då slipper du lägga ner en förmögenhet på att ändra annonsen och förhandla med däcksparkare/"titta under bilen" köpare?
av Sevak
Det finns en s80 2.5 turbo summum 07a som gått 700 mil. De vill ha min bil plus 200 tusen i mellan. Men jag vill bara ge 190 tusen. De vill altså ha 285 tusen vid byte och utan byte 280. Så jag tänkte om jag säljer den för 90 000. Behöver jag bara lägga på 190. Men de släpper den nog för 275 tusen också. Därför jag vill sälja bilen privat. För de 10-15 tusen som jag sparar ska jag lägga på den nya bilen. Lite lull lull

Låter den va på blocket nu och avaktar lite.
Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]

AI haha, kan inte skilja på bilens olika bat[…]

ljudet av ett dött batteri?

Verkar ju kass i mina öron.