Hej!
I maj beställde jag MY22 XC60 Inscription T6 Laddhybrid
Förarstödspaket (Driver Awareness och Driver Assistance)
Klimatpaket,
Ljuspaket,
Loungepaket mm.
Leverans beräknat vecka 43.
I fredags fick jag mail från Volvo:
Volvo Cars har på grund av komponentbrist avseende halvledare* behövt justera redan lagda bilbeställningar. Vi beklagar verkligen detta.
På din XC60 har förarstödspaketet tagits bort och Driver Assistance läggs till. Detta kommer att resultera i en prisjustering på ca 2500:- men vi ber att få återkomma med exakt summa när bilarna är ändrade i fabriken runt v33.
Den utrustning som tyvärr uteblir är Driver Awareness som innehåller BLIS med Steer Assist, Cross Traffic Alert, Rear Collision Warning med Autobroms vid stillastående, samt förberedda säkerhetsbälten.
Måste maila tillbaka / bekräfta om jag vill behålla min beställning.
Vill verkligen ha BLIS funktionen (Cros traffic alert, Rear Collision...inte så nödvändig) men, men...
Har någon samma problem, kanske mer info

?
Hur länge kommer detta att pågå?
/Valter