av theandersberglund - ons 30 jun 2021, 15:51
- ons 30 jun 2021, 15:51
IMG_1369.JPG (322.78 KiB) Visad 1515 gånger
IMG_1827.JPG (370.74 KiB) Visad 1515 gånger
IMG_1830.JPG (423.11 KiB) Visad 1515 gånger
Vi lämnade stugan i helgen och skulle bege oss hemåt. Efter att vi tankat hann vi köra ungefär en mil innan gasen stegvis avtog och vi fick rulla in åt sidan. Det kändes precis som att jag tankat fel drivmedel, men efter att ha åkt tillbaka till macken har vi sett att så inte var fallet.
Vad kan det då vara som är felet?
Första gissningen var bränslefiltret men har efter att ha kollat under bilen sett att kortet som finns bifogat på bild (fram och baksida) och som sitter mellan höger bakdäck och tanken ser helt förstört ut. Kan det vara där felet är? Om jag förstått det rätt sitter kretskortet mellan tanken och bränslepumpen?
Är otroligt tacksam för hjälp då detta nog var sämsta tiden på året att få bilproblem på.
Vad kan det då vara som är felet?
Första gissningen var bränslefiltret men har efter att ha kollat under bilen sett att kortet som finns bifogat på bild (fram och baksida) och som sitter mellan höger bakdäck och tanken ser helt förstört ut. Kan det vara där felet är? Om jag förstått det rätt sitter kretskortet mellan tanken och bränslepumpen?
Är otroligt tacksam för hjälp då detta nog var sämsta tiden på året att få bilproblem på.
- By KalleJ