- mån 28 jun 2021, 22:17
Ja det är intressant att åka i andra länder med en svenskreggad bil, i Irland, Ukraina och Moldavien tittades det lite extra, jag antar att det inte tillhör vanligheterna med svenska bilar på dessa platser...
Catan90 skrev: ↑mån 28 jun 2021, 21:51Nu vet jag inte exakt vad den koden betyder, men har du fel på nivågivaren och fyller på mer olja är risken att du överfyller och att bilen inte känner av det.fjohan82 skrev:Under färden visade den låg motor olja och jag fyllde på 1 liter sen gick fel meddelandet bort. Idag läste jag av fel koderna så hade jag en aktiv kod ecm engine control module nippon denso ggf motor oljans nivå för låg. Men när jag kollar på mätaren visar den max hur fan kollar jag om olje nivån är låg eller inte fel koden var aktiv men försvann efter påfyllning. Så då är frågan är den låg eller max hur kollar jag upp detta borde jag fylla på mer eller inte?Catan90 skrev: ↑mån 28 jun 2021, 21:27 Konya typ mitten av Türkiyet bästa staden :) inte mycket folk som istabul men gött med alternativ att hitta på här :)Angenämt
Men så jag testar köra på vanligt och får se om den återställersig men sen märkte jag nu att det är lite olja men inte för mycket men den skrämmer mig att det Kan finnas olja skall linka bilder snart
Har en XC60 2016 bsr optimerad steg 1 plusJag har funderat på kusten runt Alanya och Side men det har inte blivit av än...
Ja den siffran kommer öka om du kör längre sträckor i längre hastighet.
Är du orolig för detta med oljan, åk in till Volvoverkstan i Konya, visa upp bilen och be om ett oljebyte så det blir rätt nivå.
Kanske åka förbi något tvättställe som kan göra en motortvätt för att se om det kommer tillbaka eller om det är spill från tidigare oljebyten.
Har en XC60 2016 bsr optimerad steg 1 plus
Ja det är intressant att åka i andra länder med en svenskreggad bil, i Irland, Ukraina och Moldavien tittades det lite extra, jag antar att det inte tillhör vanligheterna med svenska bilar på dessa platser...
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...