- mån 29 okt 2007, 20:51
Men som tur är har vi åsiktsfrihet i sverige då man får tycka olika utan att bli hängd
\;-)
Tomas88 skrev:Jag betalar gärna dyrare ägendekostnader och värnar om miljön mot att vingla runt i en plåtlådagrammse skrev:Nej så får du inte säga! :)fribbe_740 skrev:inse faktum allihop. de gamla volvobilarna går aldrig att slå ut med ny teknologi. man får vad man betalar för brukar det heta. det stämmer säkert ibland men inte här. betala 260 000:- å få en plasthög. betala 5000 o få en bil i genuin plåt. klonket när man stänger dörrarna... växelspakens skuttande när man får nöta på startmotorn i fem sekunder... det mysiga surrandet från en gammal motor som sjunger på 2k varv... kör hur du vill och vet att byta en framskärm när du smält en lyktstolpe kostar en femhundring... dessa genuina gamla bilar lämnar inget svenskt hjärta oberört, det är där vi hör hemma. inget kan slå dom gamla slitvargarna som dagens regler om miljö och säkerhet förbjuder. så enkelt är detDra ur fetvadden ur öronen och ta av skyddslapparna och se att det har hänt lite sen finska vinterkriget :lol: :lol: :lol:
Jag håller på spy då man hamnar bakom en stinkande gammal 140/240 eller 360e som Bluddrar på full choke. Tacka vet jag moderna mijövänligare bilar vol:-)
Faktum är ju att det är betydligt billigare att äga tex en 240 än en nyare V70. Visst en nyare bil är väl lite roligare att köra och kanske mer komfortabel.
Men när det gäller komfort behöver inte en ny bil vara skönare att sitta i än en äldre.
En jag skjutsade på en gång i min 240 från 83 sa nåt i stil med "Fan vilket skönt baksäte till skilllnad från våran S60" (hans familj hade nyligen köpt en nyare S60 och han tyckte att baksätet i den var för hårt.)
Jag kan hålla med till viss del då jag tycker nyare bilar ofta har väldigt obekväma baksäten.

Men som tur är har vi åsiktsfrihet i sverige då man får tycka olika utan att bli hängd
\;-)
Volvo Your dream my reality!