NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
bilgalen skrev:Varför kan man inte beställa en V50 D5 Awd med R-design :cry:
Volvo säger att det inte finns efterfrågan på V50 D5 AWD!!! :(
av bilgalen
~Kalle~ skrev:
Varför finns det då efterfrågan på V70 D5 awd och V50 T5 awd? Den frågan skulle jag i så fall vilja ställa till volvo!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
bilgalen skrev:
~Kalle~ skrev:
Varför finns det då efterfrågan på V70 D5 awd och V50 T5 awd? Den frågan skulle jag i så fall vilja ställa till volvo!
Jag skulle också vilja ha svar på den frågan :!:

*Var kan man ställa frågor till volvo?*
Användarvisningsbild
av Kostas
~Kalle~ skrev:
bilgalen skrev:
~Kalle~ skrev: Volvo säger att det inte finns efterfrågan på V50 D5 AWD!!! :(
Jag skulle också vilja ha svar på den frågan :!:

*Var kan man ställa frågor till volvo?*
På volvocars.se under "Kontakta oss". Jag har själv frågat en sak där ang. teknisk spec på V50 D5 man o fick svar hyfsat snabbt. Inom några timmar.
Länk: http://www.volvocars.se/footer/contact/
av Christian_m
bilgalen skrev:Varför finns det då efterfrågan på V70 D5 awd och V50 T5 awd? Den frågan skulle jag i så fall vilja ställa till volvo!
Frågan var uppe för några månader sedan, och AMS eller Teknikens Värld ställde frågan till Volvo i samband med lanseringen av faceliftade V50/S40.

Svaret var att T5 AWD säljs till största del i USA, där dieselvarianten inte efterfrågas i samma grad som i Europa, och tydligen var det då så att försäljningen i enbart Europa gjorde inte D5 AWD lönsam.

Att dieseln ändå finns som AWD i V70 beror väl på att V70/XC70 säljs i större volymer än V50.

Men visst, skulle ändå vara intressant att höra vad Volvos förklaring är om en vanlig konsument frågar.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Är det någon som vet om R-design bara kommer att säljas under en kortare tid eller det är ett tillval som alltid kommer att finnas?

Säljaren jag snackade med trodde ev inte att det skulle finnas kvar till våren och det är då mitt bilköp är planerat, ännu ett trix för att man ska köpa?
av X14
Jag beställde en C30 R-design för en månad sedan, och fick igår reda på att leverans blir i februari... :shock:
av sessan84gbg
jag fick veta av killen att han får sin bil kanske nästa vecka... fan vad skoj det skall bli.. att han den snyggaste bile på pakeringen ;)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Ajdå det var lång leveranstid det.

Jag hade ju tänkt o beställa min V50 nån gång mellan Mars - April men man får kanske tidigarelägga det då?

Fick svar idag från Volvo cars att man kommer att sälja R-design även under Våren, ännu ett knep från en försäljare alltså.... : :wink:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 21

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]