- sön 16 maj 2021, 12:34
Jag funderar på om det är fel på min bil på så sätt att den växlar upp för tidigt eller att det är nåt fel på motorn då den inte klarar det varvtalet vid den hastigheten - ca 1100 rpm vid ca 52 km/h på 5an (svårt läsa av exakt). Kör man aktivt med aningen tyngre högerfot så finns så klart inte problemet men det är långt ifrån alltid trafiken tillåter det.
KalleJ skrev:@MagnusRVar hittar man sådan programvara? Jag kör redan på E85/B98 (hälften/hälften vid varje tankning) och det gör varken till eller från vad gäller det problemet. Testade att uppgradera till polestar 258 hk och det hjälpte inte heller. Problemet har blivit så stort så jag undviker vissa vägar där jag vet att jag måste hålla just över 50 konstant fart. Att öka till 60 hjälper men det är inte alltid man har möjlighet till det.
Släng i optimerad programvara och eller tanka E85/BF98
Jag funderar på om det är fel på min bil på så sätt att den växlar upp för tidigt eller att det är nåt fel på motorn då den inte klarar det varvtalet vid den hastigheten - ca 1100 rpm vid ca 52 km/h på 5an (svårt läsa av exakt). Kör man aktivt med aningen tyngre högerfot så finns så klart inte problemet men det är långt ifrån alltid trafiken tillåter det.
- By XR600rg