- lör 11 aug 2007, 13:59
Hej!
Jag har en V70-99 2.5 SE med Volvo Guard.
Nu på slutet har bilens larm börjat tuta ett tag efter att jag låst med fjärrlåset. Det går en liten stund, sedan låter det som det är några relän som drar och då går larmet.
Ibland funkar det, ibland inte.
Jag har även haft vissa problem med torkarmotorn på bakrutan.
Den går inte ibland så därför misstänker jag att problemet kan sitta i bakluckan?
Jag har kollat några trådar här och har även pratat med Volvos verkstad. Enligt dom är detta första generationen av larm och den är inte så "intelligent" som dom senare.
En diagnos av larmet kostar 1000 spänn!
Min plan var att först testa att koppla ur / kortsluta kretsen i bakluckan.
Verkar det vara en bra första test?
Jag har Haynes Gör-Det-Själv handbok och enligt den ska det finnas en brytare på bakluckan som går till centrallåsets styrenhet (anslutning A7)
Är det den jag ska koppla ur?
Alla tänkbara tips är välkomna!
MVH
/Martin
Jag har en V70-99 2.5 SE med Volvo Guard.
Nu på slutet har bilens larm börjat tuta ett tag efter att jag låst med fjärrlåset. Det går en liten stund, sedan låter det som det är några relän som drar och då går larmet.
Ibland funkar det, ibland inte.
Jag har även haft vissa problem med torkarmotorn på bakrutan.
Den går inte ibland så därför misstänker jag att problemet kan sitta i bakluckan?
Jag har kollat några trådar här och har även pratat med Volvos verkstad. Enligt dom är detta första generationen av larm och den är inte så "intelligent" som dom senare.
En diagnos av larmet kostar 1000 spänn!
Min plan var att först testa att koppla ur / kortsluta kretsen i bakluckan.
Verkar det vara en bra första test?
Jag har Haynes Gör-Det-Själv handbok och enligt den ska det finnas en brytare på bakluckan som går till centrallåsets styrenhet (anslutning A7)
Är det den jag ska koppla ur?
Alla tänkbara tips är välkomna!
MVH
/Martin