Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lången
Kan man kolla upp om bilen blivit servad och fått stämplar på volvo? Killen som har bilen påstår att den är servad på volvo men har tappat bort serviceboken :roll: vore skoj och kolla upp det om det gick.
av Psyko
Lången skrev:Kan man kolla upp om bilen blivit servad och fått stämplar på volvo? Killen som har bilen påstår att den är servad på volvo men har tappat bort serviceboken :roll: vore skoj och kolla upp det om det gick.

Ta reda på vart den är servad, det borde ju personenen komma ihåg :lol:
Sen är det bara börja ringa.
av Lången
Den ska vara servad på bilbolaget, det borde väll finnas i nån dator där isf tycker man.
Användarvisningsbild
av Nexus
hur fan tappar man bort en service bok :???: :lol: . Det är ju nästan den viktigaste handlingen på en bil. Till fråga 2: Jag får ej nämna Toyota :wink: men av erfarenhet så sparades info om service /rep i ca 5 år (tror jag det var) kan vara något längre.
av Lången
Ja det är det som är det kenpiga, man kan inte tappa bor dt den, isf är man otroligt slarvig! Men jag ska klla med bil bolaget om den är servad där.
Användarvisningsbild
av Brainy
ptja min på saaben försvann i samband med ett inbrott så nog kan de försvinna alltid...

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
Brainded skrev:ptja min på saaben försvann i samband med ett inbrott så nog kan de försvinna alltid...

mvh
Anders
Du ska då alltid satta dig på tvären Anders :lol: :lol:
Det är skillnad på "borttappad" och stulen :-)))))
Användarvisningsbild
av Brainy
Men det är ju bara för att jag tycker om dig så mycket (L) :wink:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
:oops: :oops: :oops: (W) Tack vännen :wink:
Men för att återgå till tråden så borde service info sparas i deras burkar på volvo i minst några år.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jo, Branx brukar ju kunna svara på när senaste servicar är gjorda på importbilar så det borde väl även gå att göra på denna?

mvh
Anders

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]